Is er een maximale hellingsgraad voor een inrit van een bovengrondse garage?

3

Is er een maximale hellingsgraad voor een inrit van een bovengrondse garage?

fredie
fredie
#Terras en oprit · 8 jaren geleden

De voorgevel moet op 16m van de straatrand  beginnen en op de plaats van de voorgevel ligt het maaiveld 1,85m boven straatniveau.

Is de hellingsgraad voor een inrit van een bovengrondse garage op het maaiveld mogelijk of is dit te stijl?  
Waar moeten rekening meegehouden worden voor het aanleg van een inrit van een bovengrondse garage of  zien we beter af van een garage? 

Alle reacties

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
8 jaren geleden

Dit ben ik reeds meermaals tegengekomen: problemen met de helling van parkeergarages.  Volgens de geldende normen zou voor een langte van 16 m een aanbevolen hellingsgraad gelden van 18,7 % met een maximum van 22,3 % in het geval van private garages.  In uw geval zou de helling 11,6 % bedragen, wat dus voldoet.

www.arcopolo.com

0
Dave88
Dave88
0 1 Bouwer
4 jaren geleden

Beste,

Volgens het plan van mijn architect zit ik met mijn woning ongeveer 2.2m boven het straatniveau.

De breedte van de oprit zou 7m bedragen en de lengte 11m.

Mijn architect sprak over een hellingsgraad van 10°, dewelke doenbaar zou moeten zijn.

Als ik het bereken kom ik aan 20% of 11.3°.

Is dit doenbaar? Ik had iets gelezen van max 24% in uw pdf

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/68520/screenshot20210706-082811office.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cc627caaa1a35b1f2a692c9f7b9c9a30https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/68520/screenshot20210706-083222gallery.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=039effabbb2167306655e16f263d9d8b
Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je terras inrichten? Tips voor het perfecte terras

Je terras inrichten? Tips voor het perfecte terras

Op je terras kan je heerlijk genieten, tafelen of relaxen. Het is dus fijn als je je terras slim kan inrichten. Ontdek onze tips voor het perfecte terras.

Lees meer

Voegen van je terras herstellen: soorten voegmiddel en plan van aanpak

Voegen van je terras herstellen: soorten voegmiddel en plan van aanpak

Waarom gaan de voegen van een terras stuk? Welke soorten voegmiddel zijn er? En hoe kan je de voegen van je terras herstellen?

Lees meer

Een terras op maat: van materialen en prijs tot verwarming en inrichting

Een terras op maat: van materialen en prijs tot verwarming en inrichting

Welke materialen zijn er voor je terras? Hoe onderhoud je je terras? Wat bepaalt de prijs en hoe leg je het zelf aan?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag