Bouwen met ytong
hallo
ik wil me huis bouwen in voledig ytong en zo weinig mogelijk isolatie en daar tegen crepi afwerking
heeft er hier iemand ervaring mee?
Bouwen met ytong
hallo
ik wil me huis bouwen in voledig ytong en zo weinig mogelijk isolatie en daar tegen crepi afwerking
heeft er hier iemand ervaring mee?
Ik heb dat ooit overwogen om hiermee een passiefhuis te bouwen, ik heb het systeem daarom ook bestudeerd en het had mogelijk geweest, maar om allerlei redenen heb ik uiteindelijk voor houtskelet gekozen.
Toch lijkt het mij nog altijd een zeer interessante bouwmethode vooral omwille van de eenvoud en dus een kleinere kans op bouwfouten.
Hi Jordy,
hebben wij, zonder zorgen, twee maal gedaan : 30cm blokken (was 2001 ruim voldoende) met crepi afwerking, geen bijkomende isolatie.
zijn nog steeds tevreden, maar nu willen we in hout bouwen.
succes !
nogeenbouw
beste Jordy,
Heb ook gebouwd met Ytong ( in 2008), en ben hierover zeer tevreden. Alleen zorgen dat je de juiste muurdikte respecteert met betrekking tot de huidige wetgeving en ook de lateien en dergelijke gebruikt van Ytong om koudebruggen te vermijden. Plaatsing van de blokken dient dan wel zorvuldig te gebeuren, aangezien je geen buitenisolatie wil gebruiken. Ik heb zelf het het crepiesysteem van STO gebruikt met een buitenisolatie van 80 mm, wat de plaatsing van de buitenmuren wel iets vergemakkelijkt.
Succes,
John
Succes
Cellenbeton, waaronder Ytong blokken, isoleren beter dan vb gebakken snelbouw stenen type Poroton. Om uw EPB normen te halen en om bouwtechnische redenen kunnen cellenbetonblokken een oplossing zijn.
Maar bedenk altijd dat tegenover 1cm dikke isolatieplaat er 6 a 7cm dikke cellenbeton nodig is. Om voor uw buitenmuur een vereiste U-waarde van 0.24 te bekomen hebt u keuze uit een buitenmuur van 60cm cellenbeton zonder bijkomende isolatie gaande naar een muur in cellenbeton van 14cm met 7cm Eurowall isolatieplaat. In de laatste situatie maakt de keuze van de steen nog weinig uit.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.
Lees meer
Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen