Afvoer badkamer 1ste verdiep
Hallo iedereen,
We willen graag een badkamer op het eerste verdiep. Ik heb echter wat problemen met het plannen van mijn afvoer leidingen. Ik lees hier en elders dat ik best een ontluchter voorzie door het dak.Dit is echter niet meer mogelijk aangezien de zolder kamer al ingericht is.
Ik ben er ook al achter gekomen dat er ontluchters bestaan voor binnen, plaats ik deze dan op de hoofdafvoer leiding? Ze raden ook aan om het bad en de douche niet bijeen te laten komen, maar apart naar de hoofdafvoer leiding. (Ook weer om te voorkomen dat de sifons niet leeggezogen worden) In bijlage is een schets is dit een goede oplossing dan ? Zoja, hoeveel afstand moet er tussen elke Y*stuk zitten? of mogen ze echt bijna achtereen zitten?
De één zegt nooit een 90 graden bocht te nemen, de andere zegt van horizontaal naar verticaal MOET het 90 graden zijn en van verticaal naar horizontaal 2x 45 graden?
Ivm verstoppingen. Als ik tussen de ontluchter en de hoofdafvoer leidingen nog een Y stuk zet om later altijd aan te kunnen met de hoge druk reiniger , is dit voldoende voor binnenshuis? (Buiten worden nog T stukken gezet)
Alvast bedankt,
Vg,
Kris