Ik handel wel uit commercieel belang en er mag dus zeker enige kanttekening gemaakt worden bij wat ik vertel. Ik ken het systeem van de schelpen ook, maar ik snap hier echt iets technisch niet las het gebruikt zou worden als thermische isolatie van de bouwlaag erboven.
Als je de vloer (grond) van een kruipruimte thermisch gaat isoleren (met eender welk materiaal), hoe ka, dit dan een impact hebben op de thermische prestatie van het plafond van de kruipkelder ? Het is toch de bedoeling om de vloer van het gelijkvloers thermisch te isoleren ?
De volle grond of vloerplaat van een kruipruimte staat trouwens op 11 à 13°C meestal, gezien aardwarmte. Waarom zou je die aardwarmte willen afschermen ?
Schelpen en andere systemen voor de vloer van een kruipkelder zijn mijns inziens nuttig voor het verdampen van grondvocht te vertragen. Sommige vochtige kruipruimtes schijnen hierdoor op te drogen. Een verluchting steken aan de zijkanten van de kruipkelder lost trouwens dat probleem ook op, het gaat vaak over een te hoge dampspanning door hoge relatieve luchtvochtigheid in de kruipruimte.
Als je anderzijds een verluchting gaat steken in de kruipruimte of je hebt al een bestaande verluchting, dan koelt de kruipruimte in de winter wat af en is het isoleren van de vloer van de kruipruimte thermisch gezien zinloos.
Kortom, ik breek hier geen product of systeem af, maar ik zie het nut niet in om het te gebruiken voor de gevraagde toepassing.