Renson Healthbox II
Wij wonen drie jaar in een nieuwbouwproject sleutel op de deur en hebben sinds het begin problemen met de ventilatie C+ van Renson Healthbox II.
In elke ruimte werkte het behalve in de keuken.
Om een verhaal kort te maken, het is begonnen met een irriterend fluitend geluid in de keukenDat is verholpen door akoestische demping op de ventilatie te steken.Dan begon hij ook nog eens zeer veel op volle toeren te draaien in de keuken en in de zomers soms weken aan een stuk 24uur op 24uur.Als de installateur dan kwam kijken met Renson begon hij de dag daarvoor plots terug normaal te ventileren, echt om achterover te vallen.Renson is verschillende keren komen kijken en alles werkt perfect zeggen ze maar natuurlijk zijn de geluiden of problemen nooit te horen als zij komen.Uiteindelijk na twee jaar besluiten ze om er een SD kaart in te steken van Renson die de bewegingen van de Healthbox registreren gedurende 2 maanden.Geloof het of niet: sinds die kaart erin stak had ik al die problemen niet meer en werkt het systeem in de keuken perfect.Na twee maanden komen ze kaartje eruit halen en de weken daarna blijft het systeem perfect werken.Renson leest de kaart uit en komen tot het besluit dat de klep van de badkamer moet veranderd worden maar niets aan de klep van de keuken.Sinds ze die klep hebben komen vervangen beginnen alle problemen terug met een ventilatie die heel veel op volle toeren aan het draaien is en waar de logica volledig weg is.
Sinds meer dan een week begint het fluitend geluid weer, gek word ik er van.
Kan ik de klep van de keuken afkoppelen van de Healthbox door de fiches uit te trekken of komt er daardoor een probleem ?