Renovatiepremie hoe klacht indienen?
Wij hebben begin 2016 een oud huis (+- 90j oud) gekocht, waarna de renovatiewerken zijn gestart. Nadat een groot deel van de werken waren afgerond, heb ik de dienst Wonen Vlaanderen een mail gestuurd met de vraag of er reeds eerder een renovatiepremie was toegekend. Deze mail werd verstuurd op een zaterdag. De maandag daarna dacht ik gewoon is te bellen, wat mij makkelijker leek en aan de telefoon werd gezegd dat er 8 jaar eerder reeds een renovatiepremie werd toegekend op ons adres. Zaak gesloten dacht ik, maar de dag erna ontvang ik van de directeur Wonen Vlaanderen een mail dat er geen premie is toegekend op ons adres. Ze spreken elkaar dus tegen.
Ik bel hem dus meteen op om dit toe te lichten en vraag om verduidelijking. Aan de telefoon kijkt hij meteen alles nog is uitgebreid na en hij bevestigt nogmaals dat de aanvraag mag doorgaan. Ik werk de renovatiepremie uit en doe de aanvraag via mail begin februari. Nu eind april/begin mei ontvang ik via de post een brief met de melding dat mijn aanvraag is geweigerd vanwege een eerdere uitkering.
Ik bel de directeur nogmaals op, voor wat uitleg maar hij zat op de trein en vroeg om een mail te sturen. De dag erop stuurt hij mij terug dat er een administratieve fout is gebeurd in dit dossier en dat dit zal worden rechtgezet. De nieuwe beslissing zal volgen. En uiteindelijk een maand later volgt het finale verdict: geen premie. Klachten indienen erna bij 'wonenvlaanderen' en de 'ombudsdienst' hebben niks geholpen. Ik ben van in begin altijd zeer duidelijk geweest, heb meermaals van de bevoegde personen akkoord gekregen en heb na de goedkeuring van de renovatiepremie andere grote kosten gemaakt met in gedachte dat deze zal worden uitgekeerd, zoals mij is meegegeven.
Ik zou hier graag mee verdergaan. 1 - Is dit terecht? En waarom wel/waarom niet? 2 - Hoe moet dit verdergaan gebeuren?



