4

Preflex op roofing vastleggen

Jonas
Jonas
#Elektriciteit · 8 jaren geleden

Renovatie woning met plat dak.

Voor de lichtpunten moet ik mijn preflex kabels op de bestaande roofing op het dak vastleggen.

Daarna komen er isolatieplaten en nieuwe roofing bovenop.

Hoe bevestig ik de preflex  het best?

Beugels, montegeschuim,...?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
8 jaren geleden

Je mag die oude dakbedekking niet doorboren, niet om bevestigingen te maken en zeker ook niet om de preflexen door te steken. De oude dakbedekking wordt immers het dampscherm en dat moet perfect dicht zijn wil je geen condensatie in de isolatielaag riskeren.

0
Jonas
Jonas
0 10 Verbouwer
8 jaren geleden

Ik kan niet anders dan er door te gaan.

Dampkap, ketel, ventilatie en lichtpunten moeten erdoor.

Moet er dan voor de zekerheid een nieuw dampscherm bovenop?

En hoe best de preflex bevestigen?

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
8 jaren geleden

In dat geval denk ik dat het beter is om na de plaatsing van de leidingen het ganse dak terug te laten uitvlakken met een chapelaag waarin alle buizen zijn weggewerkt om daarop dan een nieuw dampscherm aan te brengen, vervolgens de isolatieplaten met daarop de nieuwe dakbedekking.

En dan kan je de buizen vastboren in het oude dak of ze aansmeren met een mortel terwijl je ze voorlopig op hun plaats gedrukt houdt door er hier en daar voorlopig en tot de mortel is uitgehard wat stenen op te leggen.

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Je energiefactuur op korte termijn doen dalen, hoeft niet noodzakelijk veel moeite te kosten. Met kleine ingrepen kan je op jaarbasis al heel wat besparen.

Lees meer

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.

Lees meer

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Welke factoren beïnvloeden het verbruik van een warmtepomp, hoe bereken je het, wat kost het en hoe kan je besparen? Wij zochten het voor je uit.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag