16

SOD Firma begint niet met werken.

Osiris
Osiris
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Ik heb in een nwe verkaveling van een SOD firma een stuk grond gekocht met de bedoeling dat men er een woning op zou bouwen. Bedoeling was dat men op 1 maart 2017 zou bouwen om 200 werkdagen later op te leveren (dus ongeveer net voor de zomer van 2018). De start van de werken werd werd echter steeds uitgesteld. In de maand mei werd duidelijk waarom : men gebruikt mijn grond om er een kraan op te zetten om een ander gebouw in de verkaveling op te trekken. Dit is zonder mijn toestemming gebeurd. Ondertussen zijn we december 2017 en is nog steeds geen startdatum gepland waardoor het hoogst onwaarschijnlijk zal zijn dat ik tegen de zomer kan intrekken in mijn nieuwe woning. Wat kan ik hier tegen doen ? Graag advies of bericht van mensen die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt. 

Alle reacties

0
Watcher
Watcher
20 143 Andere particulier
7 jaren geleden

aannemer zeker?

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
7 jaren geleden

On topic alsjeblieft. Anders is er nog altijd het privébericht.

Gr,

Gerry
Livios

0
Watcher
Watcher
7 jaren geleden

moet je maar es aan mijn schrijnwerker vragen ...... 

0
Watcher
Watcher
7 jaren geleden

wrm geen namen van bedrijven? Hoe kan een particulier nu juiste informatie zoeken, als er hier alleen maar positieve commentaren op firma's mag geplaatst worden. De wetgever beschermt firma's en de burger kan op zijn kin kloppen.

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ik begrijp Livios in deze. Zij kunnen aangeklaagd worden bij negatieve berichten over bepaalde firma's terwijl ze niet eens weten of de klachten wel gegrond zijn. Bij positieve berichten bestaat dat risico niet.

Anderzijds vind ik dat echt negatieve ervaring best gemeld mogen worden. En daarvoor zou Livios hier ook een ander systeem kunnen hanteren waardoor zij niet kunnen aangeklaagd worden voor wat er op het forum verschijnt. Men zou dan kunnen eisen dat degenen die zulke berichten schrijft dat op eigen verantwoordelijkheid doet en zich dus volledig met naam en adres bekend maakt. Eventuele aanklachten kunnen dan rechtstreeks aan hem of haar gericht worden en niet meer aan het forum.

Het is te gemakkelijk om op een anonieme al dan niet terechte (dat weet je nooit) klachten hier te formuleren die de betreffende firma zouden kunnen schaden. Het zou bijvoorbeeld een goed wapen voor de concurrentie kunnen zijn. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag