Hulp bij het controleverslag elektriciteit
Goede avond en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar
Ik doe niet mee aan goede voornemens buiten 1 dan, in 2018 zou ik graag een eigen woning kopen, ik ben immers al een tijd op zoektocht. Nu heb ik een leuke woning op het oog die in de meeste aspecten voldoet maar, u kan het al raden, de elektriciteit is niet conform. Ik geef eerlijk toe dat ik niet thuis ben in elektriciteit, moet ik eens een cursus voor volgen, en dus zoek ik wat hulp om de opmerkingen om het keuringsattest en de geassocieerde kosten te ramen. De funderingswerken waren voor 1/10/1981 maar de elektriciteitsinstallatie is van nadien.
1) Het eendraadsschema ontbreekt (art. 16 AREI)
2) Het situatieschema ontbreekt (MB 27/7/1981)
3) Een aardverbinding overeenkomstig de voorschriften is te installeren (art. 68, 69, 70, 71 AREI)
4) De aardingsonderbreker ontbreekt of is niet op de normale manier bereikbaar (art. 28, 0 AREI)
5) De isolatiewaarde per kring dient tenminste 0,50 Mohm (1000x Utest) te zijn, installatie van voor 1/10/1981 - 1/1/1983 of na 1/7/2000 (art.20 AREI). Kring salon
6) De continuïteit van de beschermingsgeleider van het stopcontact is te herzien (art. 70 AREI)
Als ik de foto's van de zekeringskast bekijk (nog geen bezoek gedaan) zou ik deze ook liefst in zijn geheel vervangen. Alvast van harte bedankt voor de informatie en prettige feestdagen gewenst.
Met vriendelijke groeten
Bart