Ik ben niet zo zeker of je dit geen systeem C+ kunt noemen.
Immers de simpele definitie van een ventilatiesysteem C is dat de verse lucht op een natuurlijke manier wordt binnengetrokken, bijvoorbeeld via raamroosters en dat de gebruikte lucht op een mechanische manier wordt buitengestuwd. En als dat zoals in uw geval gebeurt met twee buisventilatoren dan klopt dit in principe met de definitie van C (mechanische afvoer).
De toevoeging + zodat we van een C+ spreken wil zeggen dat het systeem vraaggestuurd is ipv dat het constant zou draaien. Het volstaat dan in principe dat je de ventilatoren apart kunt op of af zetten om aan die C+ definitie te voldoen.
Natuurlijk is dit een bedrieglijke praktijk en een manier om er de kantjes van af te lopen met een goedkope oplossing die te veel lawaai gaat geven, te veel stroom gaat verbruiken en wellicht zelfs niet aan het verplichte normdebiet zal voldoen. Zeker niet omdat je deze ventilatoren omwille van de geluidsoverlast vaak zult uitzetten.
Weer een typische werkwijze van een bepaald soort aannemer, weer een typische werkwijze waarbij de architect zijne neus bloedt, niets gehoord, niets gezien, niets geweten, niets aan de hand, mijn loon wordt door die aannemer betaald en niet door de klant.
Dus welke stappen kan je ondernemen ? Tenzij er in het lastenboek buiten de term C+ nog andere eigenschappen, merken of type's zijn genoemd bij dat te voorziene systeem, vrees ik dat je niets in handen hebt omdat je in principe hebt gekregen wat er in het lastenboek stond, en dat is een systeem C+, zij het een zeer minderwaardig.
Verdomme toch !