4

Totale kostprijs nieuwbouwwoning

misa
misa
#Bouwpartners · 7 jaren geleden

Beste

Wij zouden een budget van 300.000 eur incl btw hebben voor een nieuwbouwwoning van 200 m2 open bebouwing hebben.

Is dit een haalbaar budget? 

We zouden liefst met een warmtepomp en aluminiumramen werken. Maar indien dat niet zou lukken binnen dit budget kunnen we onze wensen uiteraard altijd bijstellen.

alvast bedankt 

Alle reacties

0
Navachi_1
Navachi_1
1 13 Andere particulier
7 jaren geleden

300.000 eur incl btw is wel erg krap voor OB 200m².
Zeker als je warmtepomp wil want dit impliceert normaal gezien dat je vloerverwarming + een grote
PV-installatie nodig hebt. Ook aluminiumramen zijn zeker niet goedkoop.
Best eens gaan horen bij een architect wat er mogelijk is met dit budget.

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ik hoop dat de bouwgrond niet van dat budget moet betaald worden.
In andere topics zal je richtprijzen rond de € 1500 per m² lezen, wat het theoretisch haalbaar zou maken.
Veel hangt af van het concept van je woning, de keuze in materialen en vooral of je veel zelf kan doen.

Een WP maakt maar een klein % uit van je totaal budget, idem als voor de meerprijs van Alu ramen.
Maar binnen je budget zal je veel keuzes moeten maken

0
SidTes
SidTes
0 4 Bouwer
7 jaren geleden

Hallo wij zijn nu begonnen aan 240m³ met 300k budget. 

Ik kan je al zeggen als je niets zelf gaat doen dan is dit een mission impossible.

Wij gaan zelf metsen, elektriciteit leggen, vloerverwarming leggen, ventilatie plaatsen om kosten al te drukken en dan nog zullen er zaken niet zijn afgewerkt.

Je moet gewoon keuzes maken maar zoals gezegd als je niets zelf gaat doen zeker NIET doen.

groeten

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Renovatie gepland? Ontdek voor welke werken je een architect moet inschakelen, welke taken hij voor zijn rekening neemt en wat de kostprijs is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag