2

Eerste zelfontwerp OB

Lotte55
Lotte55
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Hallo,

Wij zijn van plan om zelf te bouwen. We zijn momenteel zelf otnwerpen aan het opstellen voor we naar de architect trekken.

Het betreft een open bebouwing met een plat dak. De tuin is noordgericht.

Bouwvoorschriften:

15m*15m ( 1ste verdiep 12*15)
max 7m hoog

Onze wensen:

* open bebouwing
* open living -keuken
*max 1 grote tafel
* grote bergruimte die toegankelijk is van uit de keuken ( voor was, eten, cv-ketel/boiler etc....)
*badkamer beneden
*2 toiletten
*min 3 slaapkamers

Dit is het beste ontwerp dat we gemaakt hebben. Er moet geen rekening gehouden worden met het meubilair want dit is maar ter voorstelling. Het is 9m*9m zonder rekening te houden met de buitenmuren. We willen niet TE ruim wonen

Alle opmerkingen omtrent fouten, dingen die we over het hoofd gezien hebben,... zijn welkom.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/44170/1ste-verdiep.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=9d88715502b55f47a3b3d875b9db8433https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/44170/gelijksvloer.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=09046693d588bf114d6de3c30bf9714d

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5440 Andere professioneel
7 jaren geleden

Beste,

Ik zie boven inderdaad de drie gewenste slaapkamers. Maar ik zie daar verder ook maar liefst 5 kleine kamertjes waarbij in één daarvan een wc staat opgesteld. Is het de bedoeling dat daar ook nog een douche bij geplaatst wordt ? Zo ja, zou het dan niet beter zijn om de wc in het kleinste kamertje te voorzien en in een van de andere kleine kamers dan een badkamer met minstens een douche en een lavabo ?

Op het gelijkvloers zie ik, ondanks het voornemen om te ruim te wonen, een in verhouding wel heel grote bergplaats ! De badkamer net naast de voordeur en te betreden via de inkom lijkt mij ook een rare keuze, het lijkt mij op die manier niet praktisch.

En dan twee buitendeuren die rechtstreeks zonder tussenruimte in verbinding staan met de leefruimte lijkt mij ook nadelig te zijn ivm koudeinval en tocht.

Ik zou nog een aantal plannetjes tekenen, je vind wellicht nog wel een betere indeling.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag