Afwatering betonnen terras nieuwbouwappartement
Beste,
Ik heb een nieuwbouwappartement (hoekappartement) gekocht met een terras rondom van 4 meter + 6 meter lang en 2 meter breed.
Volledig rondom dit terras, is er een afwateringsgoot ingeslepen in de beton (ongeveer 10 cm breed) en deze afwateringsgoot is dan verbonden met een ingeslepen afvoergoot over de breedte van het terras naar het afvoerputje (binnenzijde terras) toe.
(Ik voeg een schets bij ter info)
Probleem is dat deze afwateringsgoot constant vol water staat want het terras helt naar de verkeerde kant en het afvoerputje bevindt zich dus hoger dan de afwateringsgoten.
Deze afwateringsgoten op zich hellen dan ook nog eens naar de verkeerde richting, zodat het water dat zich in de afvoergoten bevindt, naar de verkeerde kant (namelijk de buitenzijde) van het terras wordt afgevoerd en daar dus blijft staan…..
Ik heb in het afgelopen jaar diverse mails en ook een aangetekend schrijven gericht aan de bouwheer. Deze heeft mij een tijd geleden een bezoek gebracht waarbij hij meldde dat dit normaal is bij dit concept…..en dat zij hieraan niets meer konden verhelpen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik moet wekelijks die goot helemaal proper maken want stilstaand water is echt geen pretje…..
De bedoeling is ook om op dit betonnen terras achteraf een vloer te laten plaatsen.
De definitieve oplevering heeft nog niet plaatsgevonden.
Graag zou ik jullie advies hieromtrent. Moet ik echt hiermee genoegen nemen of heb ik het recht om erop aan te dringen dat men een oplossing voorziet?
Alvast hartelijk dank voor jullie mening.
Vriendelijke groeten,
Diane Hex
0498/707813