Slopen en herplaatsen van mijn betonplaten door gebuur met bouwplannen.

5

Slopen en herplaatsen van mijn betonplaten door gebuur met bouwplannen.

chriseen
chriseen
#Ontwerp · 7 jaren geleden

mijn buren hebben een bouwvergunning verkregen om een oude stalling ( staat aan de straatzijde) te slopen, herop te bouwen en uit te breiden naar achter toe. Tussen zijn stalling en onze garage staat een deelmuur. Nu staat er achter de stalling, tussen onze eigendommen, een betonplaten afsluiting die geheel om mijn eigendom staat. (de voet staat geheel op onze eigendom, de platen hellen wel wat over naar zijn kant), deze lopen vanaf de deelmuur ( zijn oude stalling en onze garage) tot aan een achterbouw op onze eigendom ( deze apart achterbouw staat volledig tegen de perceelgrens.) in het verleden heeft hij al vaak veel belooft en afgesproken, helaas nooit zijn woord gehouden. Als het slopen en herplaatsen van mijn betonplaten niet in de bouwaanvraag staat, moet ik akkoord gaan dat hij dat doet ? mvgr. Chris

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
7 jaren geleden

De voorgestelde overeenkomst vermeld enkel verplichtingen voor jouw buurman. Verplichtingen die hij zichzelf oplegt terwijl hij in feite de werken op zijn eigen grond niet normaal kan uivoeren omdat jouw afsluiting is weggezakt naar zijn eigendom toe.

Het is trouwens niet zo maar een mondelinge belofte die later kan genegeerd worden maar een ondertekende verklaring. Ik zie niet in waarom je dit niet zou aanvaarden !

Ik denk zelfs dat indien het hard zou gespeeld worden, de kans bestaat dat jij jouw overhangende afsluiting op eigen kosten zou moeten verwijderen en herplaatsen.

Wat ik wel niet helemaal begrijp is waarom die afsluiting terug zou moeten komen als er een muur vlak naast komt tot tegen de erfscheiding. Je hebt dan die afsluiting toch niet meer nodig ?

0
chriseen
chriseen
0 2 Andere particulier
7 jaren geleden

Dag Charel, bedankt voor jouw mening.

Als er geen afsluiting terug komt ( in dit geval de betonplaten) is de muur niet van mij en mag/kan ik daar niks tegen plaatsen of zelfs niet eens iets aan vastmaken, bijvoorbeeld een bloembak, of ladder. ...

mvgr Chris

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ik zou hier toch eens in alle vriendschap en begrip een goed gesprek met de buurman over willen hebben want tot wat verplicht de buurman zichzelf nu ? Hij moet de afsluiting verwijderen en ze tegelijkertijd sparen om ze later terug te plaatsen met eventuele vervanging van beschadigde onderdelen ervan.

Stel nu dat je hem voorstelt dat hij dat allemaal niet moet doen in ruil voor een fatsoenlijke afwerking van die muur aan uw kant en de belofte dat jij die muur zult mogen gebruiken voor de zaken die je net noemde.

Mij lijkt dat dan een win-win situatie: de buurman heeft minder werk en onkosten en in ruil ben jij van die scheefgezakte betonnen afsluiting af. En geef toe: een betonnen afsluiting, die sowieso al niet zo mooi is, zal dat nog veel minder zijn als die tegen een daar boven uitstekende muur staat. Dit lijkt mij een vreemde en onlogische situatie. 

Ik denk zelfs dat velen in jouw plaats hierbij zelfs zouden willen bijdragen in de kosten.

0
chriseen
chriseen
0 2 Andere particulier
7 jaren geleden

Dag Charel,  je hebt overschot van gelijk, dat is precies wat ik voorstelde aan onze buur.

Maar hij blijft erbij dat hij tot niks verplicht is, enkel tot het terugplaatsen van de platen.

Niet dat ik er zwaar aan til, maar hij gebruikt wel mijn platen om er aan zijn zijde er vanalles tegen te zetten, hij maakte zelf een afdakje vast aan de betonstijlen om rommel onder kwijt te kunnen. Wij hebben steeds water bij de wijn gedaan, ik vind dat er van beide zijden bereidheid moet zijn om tot een overeenkomst te komen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag