Elektrische installatie in orde krijgen
Hallo,
Ik heb een 7-tal openstaande puntjes ivm de elektrische installatie. een aantal zaken probeer ik zelf, de rest zou ik overlaten aan een elektricien.
Situatieschema & eendraadschema -> probeer ik zelf te tekenen en lukt aardig, alleen enkele vragen:
1) de verlichting van het badkamer meubel loopt via (zichtbaar) stopcontact in de badkamer. maw ik kan ze uit het stopcontact trekken. (er zit wel knop op de stekker). Moet dit aangegeven worden in situatieschema, zoja, is het voldoende als ik stopcontact en verlichting zelfde naam geef? vb D1
2) beetje gelijkaardig aan vorige vraag, moeten frigo, vaatwas, microgolf ook op schema staan?
en dan gewoon via stopcontact zelfde nummer krijgen zodat je weet wat je uitschakeld per kring.
3) De houder van de beveiliging is niet voorzien van aangepaste kalibreerelementen (art. 251 AREI).Kring 1' en bord veranda. -> kring 1' = 2 zekeringen, bord veranda, is apart zekeringen bord met 4 zekeringen voor alle stopcontacten in veranda. -> volstaat het hier om gewoon de zekeringen te vervangen door nieuwe?
4) De aanduiding van de kringen, klemmen en of schakelapparatuur ontbreekt, is onjuist of is onvolledig (art. 16, 252 AREI) -> op de elektriciteitskast staat vb: 1 verlichting gang, keuken, living. (heb dit zelf allemaal eens getest, klopt ong in 90% van de gevallen, maar inderdaad niet altijd). Volstaat het hier om gewoon aan te duiden, 1 = KRING A = verlichting keuken, living (of wat wordt hier precies bedoeld? en zorgen dat het uiteraard correct is) -> zie voorbeeld in bijlage.
Alvast bedankt voor de reacties !
Groeten Maarten