Eendraadschema
Hallo,
Ik probeer het eendraadschema op te stellen van mijn huis, maar bots nog op een paar punten.
In het huis heb een 4-tal keer een situatie waarbij een toestel via een stopcontact aangesloten wordt en zo werkt. Mijn vraag, hoe doe je dit in het eendraadschema, in het situatieplan heb ik begrepen is het voldoende om er dezelfde nummering als je stopcontact bij te zetten.
1) het badkamer meubel heeft 4 spotjes, deze worden gevoed door het stopcontact naast het meubel via een stekker met schakelaar. Hoe zet ik dit op het eendraadschema? (vb zie kring A) (stekker kan ik uiteraard gemakkelijk uittrekken)
2) de elektrische poort van onze garage, samen met 2 lampen loopt via een stopcontact, in de garage is er ook een schakelaar mee verbonden. Hoe zet ik dit op het eendraadschema? (zie vb kring B) (ook hier stekker kan ik simpel uittreken)
3) een algemene, maar toch niet zeker hoe ik het doe. De frigo in de keuken is aangesloten op stopcontact. wat teken je op het eendraadschema, symbool frigo, symbool stopcontact of beide? (stekker zit hier achter kast verborgen en zie je eigenlijk niet) (kring C)
heb ook vlug geschetst hoe ik het zou proberen maar weet niet of dit klopt.
Alvast bedankt voor de reacties/hulp!!
Maarten