Inkijk vanuit openbaar domein
Beste,
Ik heb het huis van mijn vader 5 jaar geleden geërfd. We zijn het nu helemaal aan het verbouwen, met de bedoeling om er eind volgend jaar in te trekken.
Naast ons perceel ligt een speelplein van de gemeente, openbaar domein dus. Aan onze kant van hun perceel ligt een heuvel van ongeveer 1m50 hoog en een 10-tal meter lang, waar op het eind een glijbaan op rust. Vanop die heuvel is er vrij zicht in onze tuin en deels in ons huis. Ik heb een aanvraag gedaan om die heuvel weg te doen of te verleggen, want dit is een openbaar domein, wat maakt dat iedereen, met goede maar ook met slechte bedoelingen zomaar in onze tuin en in ons huis kan kijken. Meermaals stonden ook al mensen op de heuvel gewoon in de tuin te kijken.
Zelf was ik van plan om schermen te plaatsen als afsluiting, maar die zijn 1m80 hoog. Als je op de heuvel staat, kan je daar dus nog altijd los over kijken. Groen is ook geen optie want er zitten dieren in onze tuin en de meeste groenblijvende planten zijn giftig. En niet giftige bomen, planten verliezen blad en blijf ik met inkijk zitten in de winter.
Ik kreeg als antwoord dat de gemeente niet van plan is om de heuvel te verleggen. Het speelplein werd aangelegd in 1986 of 1987, meer dan 30 jaar dus.
Is er iets wat ik kan doen om toch de heuvel weg te laten halen of op een andere manier inkijk te vermijden?