3

Inkijk vanuit openbaar domein

ASStroobant
ASStroobant
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Beste, 

Ik heb het huis van mijn vader 5 jaar geleden geërfd. We zijn het nu helemaal aan het verbouwen, met de bedoeling om er eind volgend jaar in te trekken. 

Naast ons perceel ligt een speelplein van de gemeente, openbaar domein dus. Aan onze kant van hun perceel ligt een heuvel van ongeveer 1m50 hoog en een 10-tal meter lang, waar op het eind een glijbaan op rust. Vanop die heuvel is er vrij zicht in onze tuin en deels in ons huis. Ik heb een aanvraag gedaan om die heuvel weg te doen of te verleggen, want dit is een openbaar domein, wat maakt dat iedereen, met goede maar ook met slechte bedoelingen zomaar in onze tuin en in ons huis kan kijken. Meermaals stonden ook al mensen op de heuvel gewoon in de tuin te kijken. 

Zelf was ik van plan om schermen te plaatsen als afsluiting, maar die zijn 1m80 hoog. Als je op de heuvel staat, kan je daar dus nog altijd los over kijken. Groen is ook geen optie want er zitten dieren in onze tuin en de meeste groenblijvende planten zijn giftig. En niet giftige bomen, planten verliezen blad en blijf ik met inkijk zitten in de winter. 

Ik kreeg als antwoord dat de gemeente niet van plan is om de heuvel te verleggen. Het speelplein werd aangelegd in 1986 of 1987, meer dan 30 jaar dus. 

Is er iets wat ik kan doen om toch de heuvel weg te laten halen of op een andere manier inkijk te vermijden? 

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ik vrees dat je die erfenis zult moeten aanvaarden zoals ze is en dus met dat heuvelachtige terrein dat er zo al 30 jaar naast ligt.

Uw kansen zouden wellicht anders liggen indien men nu pas die heuvel zou aanleggen.

0
Iceberg
Iceberg
16 172 Andere particulier
7 jaren geleden

Zou het geen optie zijn om toch die (giftige) bladhoudende hoge haag te plaatsen.(ik ben geen plantenkenner)

en vervolgens op veilige afstand van deze hoge haag een 2de (lagere) haag plaatsen dewelke diervriendelijk is (of andere afscherming)?

kan nog een mooie combinatie zijn...

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag