Installateur verbreekt contract na onderhoud omdat hij een probleem veroorzaakt heeft

2

Installateur verbreekt contract na onderhoud omdat hij een probleem veroorzaakt heeft

AnnVL
AnnVL
#Bouwpartners · 7 jaren geleden

Bij onze nieuwbouw heb ik een Daikin Altherma warmtepomp laten installeren door X (aangepast door moderator: geen vermelding van firma's, zie forumregels). Dit is nu 5 jaar geleden. Jaarlijks hebben wij netjes ons onderhoudscontract laten uitvoeren zoals het hoort. In januari is er opnieuw een standaard onderhoud gebeurd door de installateur. Een dag later treed er een probleem op. Het is hier een hitte van jewelste. Dus contacteer ik de firma dat er waarschijnlijk iets misgelopen is bij het onderhoud. Hij stuurt opnieuw iemand, (probleem zogezegd opgelost), maar opnieuw komt er een foutmelding op (7H) en valt de pomp steeds uit. Er is een 1ste factuur (van het onderhoud) netjes betaald door mij, maar de 2e factuur wou ik niet betalen, aangezien het probleem die zij veroorzaakt hadden, nog steeds niet opgelost was. Ze hebben nu een aangetekend schrijven gestuurd met de boodschap dat ze het onderhoudcontract stopzetten!! Ook Daikin zelf kan geen interventie doen zonder goedkeuring van de installateur. Maar die geeft de goedkeuring niet vooraleer ik de laatste factuur betaal. Dit kan toch zomaar niet? Ik kan geen kant meer op. Zij zeggen dat het probleem niet door hun onderhoud komt (maar ik heb voorheen nooit problemen gehad) en net na het onderhoud begint het (toeval toch?) Wat kan ik nu nog doen??? Help...

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
7 jaren geleden

Een onderhoudscontract kan met een waarborg zijn afgesloten waarbij naast het jaarlijkse nazicht en onderhoud, ook tussentijdse pechverhelpingen zijn inbegrepen in de prijs.

Als je niet zulk onderhoudscontract hebt dan zal je voor elke bijkomende tussenkomst extra moeten betalen. Wil je niet betalen dan zal je  moeten kunnen aantonen dat de technieker de oorzaak van de storing is en dat lijkt mij zeer moeilijk.

Enfin, vijf jaar geen problemen en nu wel, dat lijkt mij niet zo abnormaal. Het is zelfs dikwijls zo dat een sluimerend mankement zich vlugger manifesteert na werken aan het toestel, daar hoef je niet iets verkeerd voor gedaan te hebben.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”

Zelfbouw zit in de lift: “Met zelfbouw kan je je budget in evenwicht houden”

Zit zelfbouw in de lift? We vroegen het drie experts: “Wie wil besparen op bouwkosten kan zelf aan de slag gaan met een zelfbouwpakket”

Lees meer

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag