Installateur verbreekt contract na onderhoud omdat hij een probleem veroorzaakt heeft
Bij onze nieuwbouw heb ik een Daikin Altherma warmtepomp laten installeren door X (aangepast door moderator: geen vermelding van firma's, zie forumregels). Dit is nu 5 jaar geleden. Jaarlijks hebben wij netjes ons onderhoudscontract laten uitvoeren zoals het hoort. In januari is er opnieuw een standaard onderhoud gebeurd door de installateur. Een dag later treed er een probleem op. Het is hier een hitte van jewelste. Dus contacteer ik de firma dat er waarschijnlijk iets misgelopen is bij het onderhoud. Hij stuurt opnieuw iemand, (probleem zogezegd opgelost), maar opnieuw komt er een foutmelding op (7H) en valt de pomp steeds uit. Er is een 1ste factuur (van het onderhoud) netjes betaald door mij, maar de 2e factuur wou ik niet betalen, aangezien het probleem die zij veroorzaakt hadden, nog steeds niet opgelost was. Ze hebben nu een aangetekend schrijven gestuurd met de boodschap dat ze het onderhoudcontract stopzetten!! Ook Daikin zelf kan geen interventie doen zonder goedkeuring van de installateur. Maar die geeft de goedkeuring niet vooraleer ik de laatste factuur betaal. Dit kan toch zomaar niet? Ik kan geen kant meer op. Zij zeggen dat het probleem niet door hun onderhoud komt (maar ik heb voorheen nooit problemen gehad) en net na het onderhoud begint het (toeval toch?) Wat kan ik nu nog doen??? Help...