Architect zegt eenzijdig contract op
Hallo,
ik heb deze ochtend een mail ontvangen van onze architect met de mededeling dat ze het contract voor onze verbouwing eenzijdig opzegt en dat ze de werf gaat stilleggen tot er een andere architect aangesteld wordt.
Als reden geeft ze volgende reden op:
Ik doe mijn werk met hart en ziel, vanaf het moment dat ik er zelf geen voldoening uit haal of zelf het idee heb dat ik mijn job, om welke reden dan ook, niet goed kan doen, lijkt het mij beter om stoppen. Momenteel zie ik dan ook een verdere opvolging van jullie werf niet meer zitten, en wens ik dan ook mijn opdracht stop te zetten.
De aanleiding is een opmerking van onze kant waarbij we merkten dat onze waterput (die meer dan een maand geleden gestoken werd) te hoog leek te liggen en waarvan ik vond dat de architect dit ten minste had moeten signaleren en de nodige acties had moeten ondernemen. 
In het werfverslag dat hoort bij de plaatsing van de waterput staat vermeld: "de waterput werd geplaatst en dit lijkt OK te zijn".
Nu zitten wij uiteraard met de handen in het haar en vragen wij ons af of dit wettelijk is, dat de architect op deze manier het contract verbreekt en of we hier iets kunnen aan doen?
De ruwbouw is ondertussen volledig afgewerkt en alle raamopeningen zijn aanwezig.  Enkel de ramen zelf moeten nog geplaatst worden om de woning wind- en waterdicht te maken.
Heeft er iemand hier ervaring en/of goed advies over?
alvast bedankt,
Michael

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=a9947d9b4aef6a592b51bd4ee720c440)