Bouwpromoter . Syndicus .
Wij wonen 3,5 jaar in een gebouw met 9 APP. De bouwpromoter heeft de Syndicus voorgesteld na de 1e vergadering ,Hij was zogezegd de enige van de 3 die het wilde doen. en beiden hanteren de leuze " Verdeel en Heers ". De brandveiligheid en de afwerking was en is nog niet in orde! De Syndicus is 2.5 jaar bezig en steld alles uit en deed niks. en de bouwpromoter ook niet. Op de AV van 6 maand geleden heb ik geeist dat hij een Expert moest vragen en voor een brandweer controle moest ikzelf naar de gemeente gaan zei hij. Dat heb ik gedaan en de brandweer commandant is dan geweest en stelde 7 tekortkomingen vast.en Niet brandveilig wel kreeg ik dezelfde week de faktuur van 370 € op mijn naam ? Na mijn eis aan de syndic dat hij de bouwheer 6 maand de tijd moest geven , om alle tekortkomingen weg tewerken. Hij heeft dan 4 brandblussers geplaatst en de tellers van de Electriciteit en van de Gas gescheiden door een houten wand . Ok de gerechtsexpert heeft een 22 tal Grote en minder grote tekorten vastgesteld aan het gebouw vb: water in de kelders Barst in de keldervloer.Bij veel regen loopt het water binnen in de kelder plafond tussen de muur en de gewelven en langs de kelderverluchtingen. Hij heeft er gewoon siliconen lijm tegen gespoten. Ze doen dat in badkamers ook zegt hij . De fietsenberging is met een gewone trap naar buiten . dat is niet mogelijk voor ouderen en vrouwen. Op de 3 de Verdieping heeft hij boven de voordeur het terras met terrasplanken met 40 cm verlengd en loopt het water bij nat weer het op padje met blauwsteen aan de voordeur wat reeds tot valpartijen en gevaarlijke situaties heeft geleid. Ben naar stedenbouw geweest, dat is een bouwovertreding zeggen ze ,maar ze doen niks. Ik kan nog 3 brieven schrijven om alles uit te leggen. Wat kan ik doen ??Wat kan de Gemeente doen ? Stedenbouw ? Is er geen CONTROLE ??Zijn de kosten van Expert , Brandweer ,enz niet voor de Bouwpromoter ?? Hij is toch in Gebreke en in Fout. De syndicus stelde op de laatste vergadering voor om de AV de kosten te dragen van een kapot te licht alluminium deksel van de beerput op de parkeerplaats dat nog eigendom is van de bouwheer dat reeds 2 jaar staat te stinken en de bouwheer er wekelijks dikwijls zijn wagen op parkeerd.en door de aannemer zef is kapotgereden. en dat was er over !! het probleem is dat de meningen verdeeld zijn.
BEDANKT voor wie ons goede raad wil geven
MVG Miegem