Steenstrips op Recticel Powerwall Isolatie

16

Steenstrips op Recticel Powerwall Isolatie

R@b!n
R@b!n
#Isolatie · 7 jaren geleden

Wij hadden graag onze buitengevel (baksteen) willen Esoleren met Recticel Powerwall isolatie. Als afwerking zouden we steenstrips verlijmen op de platen met Reaxyl® ZX-345 (Snelle universele steenstriplijm) zie: https://www.cruysberghs.be/brochures/reaxyl/Productbrochure-Reaxyl-ZX345-nl.pdf 

Ik stel me volgende vragen:

1. Wanneer je de Recticel Powerwall isolatie bevestigd met isolatiepluggen dan steken die toch enkele mm uit. Is dit geen obstructie voor het verlijmen van de steenstrips?

2. Moeten de Recticel Powerwall isolatie platen ook nog extra verlijmd worden aan de gevel? Zoals bv. E-Board?

Wij kiezen graag voor Powerwall isolatie ipv E-Board of Iso_facade omwille van het grote prijsverschil. De voeglijnen die in deze toepassing zitten hebben we niet nodig omdat we graag de steenstrips voegloos plaatsen.

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Robin

Alle reacties

0
Rogerbouw
Rogerbouw
0 5 Verbouwer
7 jaren geleden

Als je sttenstrips plaatst zonder voeg met de lijm van Cruysberghs....heb je dan geen sterk geventileerde gevel?

0
Rogerbouw
Rogerbouw
0 5 Verbouwer
7 jaren geleden

Hoi Robin, heb je al een keuze gemaakt?

komen we eens een keer samen? In Schoten is een woning met powerwal en steenstrips gedaan.  Ken jij nog andere werven?

grtjes Roger.

0
R@b!n
R@b!n
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

De eigen kantoren van de firma Cruysberghs zijn hiermee voorzien.
Het kantoor van het zusterbedrijf Humida zal ook met het Ecoben systeem geïsoleerd en afgewerkt worden.

Ondertussen zijn er diverse gebouwen in België en Nederland geïsoleerd en afgewerkt met dit syteem, zonder enig probleem.
Particuliere referenties mogen ze echter niet doorgeven.
Ik mag wel steeds naar hun eigen kantoren komen kijken en voelen.

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
7 jaren geleden

Beste Robin en/of Roger

Ik constateer dat je blijkbaar minstens een goede bekende bent van Eddy Cruysberghs. Je hebt in ieder geval zijn naam of de namen waar hij achter zit al verschillende keren genoemd evenals de producten die hij verkoopt. En telkens gaat het over een toepassing die hij promoot en verkoopt terwijl nochtans de fabrikant van de hierbij aangeboden isolatieplaten die toepassing niet geschikt acht.

Ter informatie: Eddy Cruysberhs is de man die op dit forum onder de naam "vochtadvies" een tijdje actief heeft willen zijn en hier ook voortdurend allerhande waren en diensten probeerde te slijten. Je zou de indruk krijgen dat dit nu weer gebeurt.

Neem me niet kwalijk dat ik dit allemaal een beetje vreemd vind.

Het feit dat jullie beiden (?) blijkbaar blijven doorgaan op dat niet erkende systeem en ondertussen andere commentaren compleet negeren doet daar ook geen goed aan.

0
R@b!n
R@b!n
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken. Maar ik was oorspronkelijk opzoek naar een goedkoper alternatief dan de gekende toepassingen voor het isoleren en bekleden met steenstrips. Toen kwam ik de "opbouw methode" van de firma Cruysberhs tegen op het internet. Maar bitter weinig revieuws of personen die er reeds mee aan de slag gingen. Vandaar dat ik mij tot dit Forum richtte. De Firma wil geen partiuliere referentie adressen doorgeven. Ik was en ben dus nog steeds opzoek naar mensen die dit hebben toegepast. Indien ik niemand kan vinden zal ik in de zomer van 2019 dus niet kiezen voor deze toepassing. Het feit dat ik niet reageer op ander reactie, heeft te maken dat ik mij niet aangesproken voel, ik zoek een goedkopere oplossing dan Vandersanden E-Board of nelissen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!

Lees meer

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag