Quote: "Maar gemiddeld verbruikt de ESE infrarood panelen in een normale woning 25kwh / jaar / vierkante meter"
Zo'n paneel gebruikt in een normale woning net even veel of even weinig kWh per m² als eender welke andere verwarming. Dit is dus geen argument ten voordele van Ese panelen !
Quote: "Eens de fotonen inwerking zijn na opwarming loopt het verbruik van energie terug , het paneel kan een half uur na stalen zonder stroom te verbruiken ."
Zowat elke kachel of elk verwarmingselement blijft nog tot uren na stopzetting nastralen en zonder nog iets te gebruiken. Zulk argument is dus van geen enkele waarde.
Beste Charel,
Wij hebben in het verleden al vaker gesproken , ik heb u in het verleden ook altijd correct van antwoord proberen te dienen en al verteld dat ik geen problemen heb om mij te verantwoorden mits u dit juist interpreteert en niet altijd op zoek gaat naar dat 1e ding ,dat er niet is!! om mij Proberen onderuit te halen, het is zeer duidelijk dat u over alles een mening hebt en dat u alles beter weet , ik moet alleen maar in u geschiedenis kijken hier op dit forum.... jammer.
Maar u antwoorden is het minste wat ik kan doen.
U hebt de berekening fout gemaakt 25kwh/ jaar / m2 per 12 maanden terwijl we er maar 7 maanden gebruik van maken of verwarmd u momenteel u woning?
men komt dan maar op de helft uit voor een heel jaar inclusief de zomer.
ik heb u ook al eerder verteld dat u kachel en u radiatoren nooit binnen 45 min in volle werking zijn van uit niks. En als u alles uitschakelde na 45 min werking straalt er weinig of niks meer na en zeker geen 6m ver , dus lees aub eerst goed, en probeer te begrijpen dat dit iets anders is wat u denkt te kennen.
Ik heb u in het verleden al uitgenodigd om het zelf komen te ervaren waar op u niet reageerde ik wil u zelfs voorzien van een proef paneel waar ook geen gevolg aan komt , zeer jammer dus u oordeelt over iets wat u nooit hebt gezien, wat u nooit hebt toegepast en waar u ook de werking niet van kent.....
Men is pas uitgeleerd als alle 5 uw vingers even lang zijn ;-)
Sta alstublieft open voor innovaties en ontwikkelingen onze bedoeling is en blijft een eerlijk product verkopen waar van we alles kunnen onderbouwen, en wij willen graag problemen helpen oplossen in verschillende sectoren.
Mocht ESE dan toch zo een fabel zijn... waarom hebben wij reeds samenwerkingen met grote bedrijven en instanties ????
Waarom maakt ESE het dan mogelijk om in een varkensstal besparingen van 50 tot 70% te realiseren op de huidige systemen ???
Dit zijn harde feiten en geen praatjes , ik neem u graag mee naar een van onze tevreden klanten.
Mijn doel blijft mensen informeren over ons product , ik doe niet aan push verkoop maar wil enkel uitleg geven over de werking er van.
Ook geld bij ESE de regel na 3 maanden niet tevreden dan krijgt uw het geld terug , mochten wij niet in ons product geloven dan zouden wij dit nooit doen.
ps nog nooit een paneel terug gekregen .
Beste,
Uw verweer komt er hoofdzakelijk op neer dat u mij verwijt een betweter te zijn en dat ik zou proberen u onderuit te halen.
Maar al wat ik, en alle anderen hier, u proberen te vertellen is dat je voor 1kWh warmte 1 kWh energie nodig hebt, ook met het toestel dat u promoot. Ik heb u nog nooit ergens een verklaring weten geven van waar bij uw toestel dan die extra energie zou moeten komen. Zo komen we natuurlijk nergens.
U zegt dat ik mijn berekening fout heb gemaakt ? Ik heb toch helemaal geen berekening gemaakt ? Of bedoel je de stelling dat 1kWh gelijk is aan 1kWh ? En wat hebben daar 7 of 12 maanden mee te maken ?
En het stralen en nastralen: bij sommige warmtebronnen duurt dat langer dan bij anderen, dat hangt van de massa van die warmtebron af en is geen hocus-pocus. Lang nastralen heeft zijn voordelen maar het nastralen mag je niet zien als gratis warmte, daarvoor is er eerst extra energie ingestoken die er met vertraging terug uitkomt.
Bij u ter plaatse komen (bedankt voor de uitnodiging) gaat niets veranderen aan het feit dat 1 kWh = 1 kWh en ook niet aan het feit dat nastralen niet gratis is.
Verder geloof ik best dat uw product nuttige toepassingen kan hebben al was het maar dat het in een varkenshok economischer kan zijn als enkel de varkensruggen warmte ontvangen zonder dat de gehele stal op temperatuur moet worden gebracht.
Maar promoot het dan voor die nuttige toepassingen en zeg niet dat je hiermee een volledige woning met minder energie kunt verwarmen dan op andere manieren. Want dat klopt niet.