Schatting kosten om elektriciteit conform te maken in appartement
Hey iedereen,
ik heb een appartement gevonden dat ik graag zou willen kopen, maar het elektriciteit is helemaal niet conform. Ik weet dus niet of het in mijn budget past, en zou graag een (ruim) idee hebben van de kosten om dat allemaal in orde te brengen, zodat ik een bod doe dat ik zeker kan betalen.
Het gaat om een appartement van 95m2, gebouwd in de jaren 70.
Hieronder vinden jullie in detail wat er allemaal op het attest staat:
- Visueel nazicht (algemeen) NOK
- Directe aanraking NOK
- Indirecte aanraking NOK
- Aansluitingen NOK
- Correcte schema’s NOK
- Continuiteit OK
- Equipotentiale verbindingen niet van toepassing
- Verlichting / toestellen niet van toepassing
I1.01 Eéndraadschema van de installatie is te voorzien en/of te vervolledigen. (art16, 268, 269)
I1.02 Situatieschema van de installatie is te voorzien en/of te vervolledigen. (art269)
I3.05 Aardingsonderbreker ontbreekt of is moeilijk/niet bereikbaar. (art15.01, 70.05)
I5.01 Het verdeelbord is niet makkelijk toegankelijk. (opstellingshoogte 1,5m en/of bereikbaarheid/kan niet geopend worden). (art248.03)
I5.02 De aanduiding van de stroomkringen en/of apparatuur, aansluitklemmen, enz dient aangebracht of vervolledigd te worden. (art16, 252)
I5.09 De genaakbare, naakte onder spanning staande delen zijn onvoldoende afgeschermd. (art19, 49.01)
I6.02 Een algemene differentieelschakelaar met een nominale stroom (In) van minstens 40A en een gevoeligheid van maximum 300mA dient geplaatst te worden. (art86.07, 248.02)
I7.02 De smeltveiligheidshouders of houders van automatische schakelaars dienen voorzien te worden van kalibreerelementen. (art251.01)
O3 Het is niet uitgesloten dat bij een nacontrole bijkomende inbreuken worden vastgesteld bij voorleggen schema's.
O5 De verlichting is nog niet definitief geplaatst.
O13 De aardspreidingsweerstand kon niet gemeten worden. Deze dient bij voorkeur kleiner te zijn dan 30ohm.
O14 De isolatieweerstand kon niet gemeten worden. Deze dient groter te zijn dan 0,5Mohm.
O18 De elektrische installatie is grondig na te zien en conform te maken volgens de voorschriften van het AREI.
Wat denken jullie? Ik wil gewoon weten, spreken we over 2000, 5000, 10000 euro? Alvast bedankt voor jullie hulp en fijn weekend allemaal!