16

Vloeibaar rubber ipv EPDM

StevenMalywood
StevenMalywood
#Fundering · 7 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

We zijn aan het bouwen tussen twee bestaande woningen. In de inkom hall (+/-10m2) zegt de architect het volgende:

- op de grond, een PP folie

- op de folie 15cm betonplaat

- op de betonplaat een EPDM folie van 2mm

- op de EPDM folie, 10cm PIR isolatie platen

- op de isolatie 8cm chappe en daarop tegels

Is de EPDM wel nodig? Kan ik die vervangen door vloeibaar rubber?

1
Nick 61
Nick 61
222 1632 Andere professioneel
7 jaren geleden

Heb je last van een vochtige ondergrond? Als je bij de bestelling van het beton vermeldt dat hij voor fundering moet dienen dan wordt er een product bijgevoegd dat hem waterdicht maakt. Verder zou ik niet weten waarvoor die extra EPDM nodig zou kunnen zijn.

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1632 Andere professioneel
7 jaren geleden

De muur die wil isoleren is dit een gemeenschappelijke muur, is deze van jou of is deze van de buur?

0
StevenMalywood
StevenMalywood
0 10 Bouwer
7 jaren geleden

Die is van de buur.

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
7 jaren geleden

In geval die muur van de buur is en je gaat die niet voor de helft overnemen dan moet je sowieso een zelfstandig staande eigen muur hier vlak naast bouwen. Er mag dan ook niets aan bevestigd worden noch mag er iets aan steunen.

0
StevenMalywood
StevenMalywood
0 10 Bouwer
7 jaren geleden

Die muur staat langs onze kant van de grenslijn en die kan niet als gemeenschappelijk beschouwd worden aangezien het om industrieële silex platen gaat. Daarom maken we er ook niets vast.

0
StevenMalywood
StevenMalywood
0 10 Bouwer
7 jaren geleden

De muur staat op onze kant van de grenslijn en is geen rechtsmatige muur voor woningbouw aangezien dat het om industriele silex platen gaat van 5mx2,5mx12cm.

We maken er niets aan vast en we wensen er tegen te bouwen in dit geval met isolatie platen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag