Ik vind dit een zeer goede en toekomstgerichte instelling !
Ik heb wel mijn twijfels bij zowel verwarming met een warmtepomp als bij het concept 'BEN-woning'.
Ik zou dan minder investeren in verwarming en daarentegen trachten de passiefhuisnorm te bereiken waarbij de warmtepomp dan kan wegvallen. Geen verwarmingsinstallatie dus en zeker niet met fossiel, enkel een sporadische bijverwarming op elektriciteit met bijna verwaarloosbaar verbruik.
Toevallig hebben we hier een vergelijkbaar principe/ Passiefgebouw met 4 wooneenheden, alles via één gezamenlijke levering van nutsvoorzieningen. Elektriciteit via pv , hoofdzakelijk gefilterd regenwater en zeker geen fossiel noch biobrandstoffen
Vermits je per particulier aansluiting slechts een omvormer van maximum 10 kW mag voorzien kan het zijn dat je twee aansluitingen moet vragen indien je met 10 kW niet zou toekomen voor alle verbruik van warm water, bijverwarming, elektrische toestellen en verlichting.
Hier zijn twee aaansluitingen binnengebracht met daarop twee pv- installatie's. De gezamenlijke stroom wordt verdeeld onder de vier appartementen en het gemeenschappelijke verbruik.
Huurders betalen huur met daarin begrepen de nodige nutsvoorzieningen en moeten dus zelf geen aansluiting of abonnement regelen uitgezonderd het abonnement voor telefoon, tv en internet.