Verbouwing Stal Zonevreemd gebied (natuurzone vennengebied)

2

Verbouwing Stal Zonevreemd gebied (natuurzone vennengebied)

juliec1987
juliec1987
#Bouwpartners · 7 jaren geleden

Beste,

Ik heb met interesse jullie info gelezen over de verbouwing van een woning in zonevreemd gebied. Mijn woning is ook met goedgekeurde vergunning verbouwd binnen zijn oorspronkelijk volume.

Nu heb ik in mijn tuin een paardenstal staan van +-50 m² (volledig verouderd en vrij tot zeer rot, zo gekocht bij aankoop woning)  ook in natuurgebied zonevreemd. Ik zou graag deze slopen en een nieuwe plaatsen van 120 m² voor 3 paarden, hooi-STRO- opslag, doucheruimte en zadelkamer. Enkel als hobby dus. Er is een aangrenzend perceel van 60are als wei dat ik bijhuur met voorkooprecht.

Nu zoals geweten is zonevreemd gebied enorm moeilijk. Graag had ik hulp en info over de 'achterdeurtjes' die ik zou kunnen gebruiken om toch met vergunning dit te veranderen. Bv.: aanvraag BTW nummer en het omschrijven als recreatie? ...

Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Julie

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

De overheid weet ook dat men nogal creatief kan zijn om een bouwvergunning in een zonevreemd gebied te krijgen. En daar stelt zij bij mijn weten zeer strenge regels. De onderneming moet levensvatbaar zijn - is er een van -  (ik denk zelfs dat in bijberoep dit niet kan, moet hoofdberoep zijn) - bv u doet de verbouwing en na 6 maand gaat het bedrijf "failliet" is een al te gemakkelijk achterpoortje.

Ik vermoed dat u niet veel succes zult hebben.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag