Uitvallen diff 30 mA
Raar maar waar :
installatie 230 V 40 A dubbele meter dag/nacht.
Sinds enkele dagen valt onze dif 40 A 30 mA s'nachts rond 12u30 af. (is slechts 6 maanden oud) Er valt geen enkele automaat uit van de +/- 90 in totaal. Op dat ogenblik moet ik alleen de dif 300 afzetten, effe wachten, de 30 mA terug opzetten en dan de 300. De volgende 24 u geen problemen. Van abnormale warmte aan de automaten, diffs of verkleuring van de draden is geen sprake. Bijkomende informatie : op dat ogenblik is er geen verbruik buiten 4 frigo's, sluipverbruik en de ledbuitenverlichting. De betreffende automaten van dit laatste heb ik al eens uitgezet, maar zonder effect : euvel doet zich toch voor. De ganse installatie staat wel op 30 mA , maar vraag me niet waarom en kan het ook niet meer vragen aan de installateur wegens overlijden. Heb 21 zonnepanelen(5040 Wp ), maar dit doet er niet toe volgens mij. Twee elektriciens hebben zich al beziggehouden met dit probleem, maar kunnen geen oplossing vinden.Welke bijkomende inlichtingen zijn er nodig om mij op weg te helpen ofwel eerst gewoonweg een nieuwe diff 30 mA plaatsen om te proberen? Was volgens de 2 elektriciens niet nodig.Vooral het terugkerende zelfde tijdstip( met een marge van 15 min) van uitvallen heeft mijn aandacht, alsook het feit dat de ganse installatie op 30 mA staat.
Een andere, maar zeer onwaarschijnlijke piste : het aanslaan tegelijkertijd van 2, 3 of 4 frigo's (op 4 aparte kringen afgezekerd) ? Dank bij voorbaat.