Niet confom keuringsverslag appartement
hoi,
Ik overweeg een bod te doen op een appartement (bouwjaar 1969) waarvan de elektriciteit niet conform is, maar voor de rest wel instapklaar.
Kan iemand me een ruwe schatting geven van hoeveel het zou kosten om zoiets in orde te laten brengen door een vakman ? Zelf heb ik 2 linkerhanden :-)
Dit zijn de opmerkingen uit het verslag :
I1.01 Eéndraadschema van de installatie is te voorzien en/of te vervolledigen. (art16, 268, 269)
I1.02 Situatieschema van de installatie is te voorzien en/of te vervolledigen. (art269)
I5.02 De aanduiding van de stroomkringen en/of apparatuur, aansluitklemmen, enz dient aangebracht of vervolledigd te worden. (art16, 252)
I2.02 De continuïteit van equipotentiaal en/of beschermingsgeleiders zijn niet gewaarborgd. (art70.05, 85.08)
I5.03 Verdeelbord is niet van klasse I of II. (art248.01)
I5.07 Verdeelbord dient vervangen te worden, de beschermingsgraad tegen rechstreekse aanraking is onvoldoende. (art248.01)
I7.08 De aanduiding van de nominale stroomsterkte van zekeringen en/of automaten in niet zichtbaar of is uitgewist. (art7, 17)
I7.02 De smeltveiligheidshouders of houders van automatische schakelaars dienen voorzien te worden van kalibreerelementen. (art251.01)
O3 Het is niet uitgesloten dat bij een nacontrole bijkomende inbreuken worden vastgesteld bij voorleggen schema's.
In bijlage ook een foto van de zekeringkast.