Nieuwbouw appartement 2014
Hoelang is een electricien aansprakelijk voor gedane werken
Nieuwbouw appartement 2014
Hoelang is een electricien aansprakelijk voor gedane werken
De garantieperiode van het gebruikte mate4iaal. De 10 jarige aansprakelijkheid is enkel van toepassing op gebreken die de stabiliteit van het gebouw betreffn.
Wat is het probleem?
Niet helemaal juist. De 10-jarige aansprakelijkheid gaat over gebreken die het gebouw "geheel of gedeeltelijk teniet doen gaan". Vooral dit gedeeltelijk teniet doen gaan is een heel rekbaar begrip en wordt de laatste jaren vertaald naar de stabiliteit van het gebouw, maar ik heb al geweten dat het ook kan gaan om bijvoorbeeld een houten gevelbekleding. Je kan dit dus evengoed doortrekken naar een elektrische installatie, die bijvoorbeeld door een kortsluiting in een onvakkundige installatie en brand doet veroorzaken die enkel 1 of meer kamers doet uitbranden, maar de stabiliteit van het gebouw niet per se heeft aangetast ...
www.arcopolo.com
Hello,
Paul heeft inderdaad gelijk . Ik denk zelfs dat er recent wijzigingen, aanpassingen aan zijn gebeurd . Ik weet echter niet meer wat het juist was, Paul zal dit sowieso wel weten. Mogelijk had het iets te maken met een garantiefonds ?
JDK
Kan ik de factuur voor de herstelling van kortsluiting terugvorden
Normaliter niet. Je had de aannemer eerst per AS in gebreke moeten stellen en hem de kans tot oplossen moeten geven. Indien hij hier niet op ingaat dan naar de vrederechter.
Je zou kunnen proberen om de factuur terug te vorderen op basis van het dringendheidsaspect. Of een rechter dit gaat volgen is ws al twijfelachtig ook al wegens het ontbreken van een contact met de aannemer.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.
Lees meer
Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.
Lees meer
Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen