Aannemer volledige factuur betaald en ontslaan

6

Aannemer volledige factuur betaald en ontslaan

Duupje2
Duupje2
#Ontwerp · 7 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Op 01.09 is vdb  verbouwingen uit  oostrozebeke in mijn huis beginnen werken, het betrof standaard renovatiewerken: schouw uitbreken, opnieuw vloeren bovenop de bestaande vloer en badkamer uitbreken. 

De offerte was 8000 euro. Ik heb ze aanvaard omdat het dringend was. In de voorwaarden stond dat de eindfactuur moest betaald worden 30 dagen na datum. Per mail werd er bevestigd dat de werken op 23.09 klaar zouden zijn. 

Ik wist toen al dat hetvrij  was maar mijn droom als alleenstaande mama ging in vervulling gaan en ze waren bschikbaar dus ging ik ervoor. 

Dan begon de ellende. Ze deden niet verder na de afbraak en ondanks herhaaldelijk contact stond mijn woning op 23.09 als een bouwwerf. 

Uiteindelijk heeft steven van vdb verbouwingen toch de laminaat gelegd maar met hoeken en brokken. Delen zonder ondervloer, soms tot 10cm van de muur, plinten niet in verstek enz

Ik heb twee jobs en werd zo moe van hun continue bellen en whatsappen voor het resterende bedrag dat ik stomweg betaald heb. Ja ik weet het... achteraf verwijt ik het mezelf genoeg. 

Vijf weken na datum hadden ze natuurlijk niet verder gewerkt en heb ik ze ontslaan omdat ik met mijn kindje van twee jaar moet verhuizen. 

Ik moest dus ergens een lening aangaan om de tweede aannemer te kunnen betalen die het gepruts van de eerste kan oplossen. 

In het contract van vdb stond  bijvoorbeeld dat de puincontainer inbegrepen was in die 8000 euro. Nu weigert lvh containers de container weg te haelen waardoor ik problemen krijg, 

Mijn vraag is drieledig

1. Kan ik uberhaupt iets doen tegen vdb verbouwingen. Ik heb een aangetekend schrijven verzonden met melding van  het in gebreke blijven en heb de schade en slechte werken laten vaststellen door een andere aannemer. Die tweede aannemer is nu nog niet begonnen. Alles staat nog in de staat dat vdb verbouwingen het heeft achter gelaten. Maar lang kan ik niet meer wachten of ik moet met een kindje op een bouwwerf gaan wonen na 8 jaar gespaard te hebben voor dit huis. 

2. Kan ik iets  doen tegen het feit dat de puincontainer daar staat? De firma lvh geeft toe dat vdb hem geboekt heeft maar heeft geen bewijs noch betaling...

3. Kan ik iets ondernemen zodat deze aannemer niet andere mensen belazerd. 

Alvast bedankt voor het advies.

1
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Hebt U alles al betaald?

Nee, dadelijk aangetekend schrijven sturen met oplijsting van de fouten en dat u daardoor weigert te betalen.

Ja ... dan vrees ik ervoor dat je niets kunt recupereren of je moet een deurwaarder de vaststellingen laten doen, proberen dat er een tegensprekelijke vaststelling komt die bindend is voorbeide partijen maar waarom in godsnaam zo die firma nog komen? Je hebt betaald dus de werken zijn aanvaard. In proces trekken gaat een financiele lijdensweg worden.

Of 

je hebt je lesje geleerd en je ga nu terug verder met je leven en zoekt een aannemer die je volledig op de hoogte brengt en je tijdens de werken regelmatig brieft.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel

Moeilijke zaak ! 

Maar als ik het goed begrijp heeft niet u maar VDB de container besteld en ook gevuld (getuigen ?). LVH zegt wel dat ze hiervan geen bewijs hebben, maar dan hebben ze evenmin een bewijs dat u die zou besteld hebben. Anderzijds heb u een contract waarop staat dat de container voor rekening is van VDB. Het kan dus worden bewezen dat die zijn verantwoordelijkheid is.

Ik zou dus zowel bij VDB als bij LVH aandringen op het verwijderen van die container. Gebeurt dat niet dan zou ik dat aangeven bij de politie als sluikstorten.

Zeker geen betalingen doen aan LVH om de container weg te halen, het is niet jouw verantwoordelijkheid. Dit is een zaak tussen VDB en LVH. 

0
kas
kas

Vooreerst zou ik de gegevens van de verschillend aannemers verwijderen uit je bericht, je maakt kans dat ze je voor de rechter gaan dagen voor laster.

Verder hoop ik dat het ontslaan van de aannemer is gebeurd volgens de regels of dat de werken afgerond waren . Zomaar ontslaan omdat er iets verkeerd is uitgevoerd kan zomaar niet, je moet de aannemer de mogelijkheid geven om dit te kunnen oplossen. 

Je zal een tegensprekelijk expertise moeten laten vaststellen. Een aannemer is een leidraad maar kan in dit geval geen standpunt innemen, gemengde belangen. Grootste probleem is dat door de betaling van de volledige factuur je de werken aanvaard hebt. Maw. je was akkoord met de werken anders betaal je niet. Snap je het dilemma? Welke rechter ga je nu nog kunnen overtuigen?  Want persoonlijk, ik denk dat je enigste uitweg de rechtbank is en ik vrees dat je daar veel geld aan kwijt  ga zijn. Advocaat, expert, expertiseverslag, rol, gerechtskosten.... 

Je vragen:

1 Aangetekend schrijven is oke, maar je moet de schade laten vaststellen ofwel door een deurwaarder ( met hulp van die aannemer) ofwel door een onafhankelijk expert. Beste is om een tegensprekelijke vaststelling te laten doen in aanwezigheid van de betrokken firma. Na onderhandeling kan er een dading opgesteld worden ofwel overgegaan tot de gerecherlijke weg.

2. U hebt deze niet geboekt? Dan is dit een intern probleem tussen containerdienst en aannemer. Weiger de betaling hiervan, zie charels bericht

3 Waarom zou je riskeren dat je hierdoor een proces aan je broek hebt? Trouwens op de keeper beschouwd krijgen we alleen maar jouw kant van het verhaal te horen. Kan net zo goed zijn dat deze firma over deze zaak en over jou helemaal anders denkt/ Geef  het maar even mee . 

0
Duupje2
Duupje2
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Bedankt aan beide voor jullie reacties. Het helpt wel om jullie advies te lezen. Zit er een beetje door. 

Ik heb voor de volledigheid van mijn verhaal toch een paar foto's toe te voegen van de werken. Op de foto's kunnen jullie zien: 

- hoe de plinten gezet zijn 

- hoe de valse wand gezet is 

- hoe de vloeren gelegd zijn 

En dit is volgens vdb AF. Dit heb ik schriftelijk ontvangen nadat ik vragen stelde over de uitgevoerde werken. "Dat het af is" 

Nog eens bedankt voor jullie reacties! 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/plakwerk-2-4.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=ad1fca1b69aef2aaf0d7e5fb0d2a7e46https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/pleister-op-het-plafond-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c655549fe558613d1bfa4fd3c484edd7https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/plinten-5.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=fe066efef1e5ac3846bcd986a8c3e643https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/plinten-2-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cef79b04521f7004f1094880befe1827https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/plinten-3-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f9f77a133d607a36e6d444fa4b0d2d6ahttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/valse-wand-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=478d0a7962524ef87d4154a0695e5acchttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/vloeren-4.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d9567b314fb677d5ee96d635a27669a5https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/49875/vloeren-2-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3b62e77658a0066641450d006ef77915
0
kas
kas

Hebt U alles al betaald?

Nee, dadelijk aangetekend schrijven sturen met oplijsting van de fouten en dat u daardoor weigert te betalen.

Ja ... dan vrees ik ervoor dat je niets kunt recupereren of je moet een deurwaarder de vaststellingen laten doen, proberen dat er een tegensprekelijke vaststelling komt die bindend is voorbeide partijen maar waarom in godsnaam zo die firma nog komen? Je hebt betaald dus de werken zijn aanvaard. In proces trekken gaat een financiele lijdensweg worden.

Of 

je hebt je lesje geleerd en je ga nu terug verder met je leven en zoekt een aannemer die je volledig op de hoogte brengt en je tijdens de werken regelmatig brieft.

0
majan
majan
1 49 Andere particulier
6 jaren geleden

kan je niet eers de vaststelling laten doen door een expert en zien wat de schade is die je moet maken om dit te laten herstellen en naar hem sturen? met een uiterste dtum

en zien of hij reageerd

indien niet een verzoekschrift naar de rechter om het bedrag terug te krijgen

moet nog altijd kunnen een rechter spreek recht of probeert altans!

veel succes

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag