Hoogte plafond is lager dan op het plan!
Graag had ik jullie advies ingeroepen ivm een hoogte die niet overeenkomt met wat op ons plan is getekend. Wij hadden op de eerste en de zolderverdieping een plafondhoogte voorzien van 2.40m. In realiteit is dit op het eerste verdiep 2.32m en op de zolderverdieping, die nog niet is afgewerkt, momenteel van de chape tot de dwarsbalken 2.33m. De reden van deze fout ligt er hem in dat de sleutel op de deur firma een ventilatie-systeem D heeft gekozen ipv een C-systeem wat initieel vooropgesteld was in ons lastenboek.. De sleutel op de deur firma liet ons nadien weten, zonder ons en de architect te hebben ingelicht, dit gekozen te hebben omdat dit voor ons goedkoper ging uitkomen. Wat blijkt is dat de ventilatiebuizen van het D-systeem groter zijn en er ook hoger chape diende gegoten te worden waardoor de vooropgestelde hoogte van 2.40m niet aangehouden kon worden. Ik heb hier omtrent 2 vragen aan het forum want ik heb het hier best wel lastig mee want ik vind 2.32m echt wel laag.. en mocht dit het enigste euvel zijn.. Mijn eerste vraag: Wat kan ik hier mee? Ik denk namelijk niet dat ze dit op verdieping 1 ooit nog kunnen oplossen. Vraag 2: Kan ik eisen dat ze het houten dakgebinte verhogen zodoende ik toch op zolder, waar ooit ook nog 2 slaapkamers komen, een aangename 2.40 kan bekomen.
Graag jullie raad .. van een wanhopige nieuwbouwbewoner. Alvast bedankt!
Kristof