Verwarming - Regelapparatuur: Kamerthermostaat in combi met thermostatische kranen op radiators
Beste,
in jullie bouwinfo heb ik volgende stelling gevonden:
"In de ruimte waar zich de kamerthermostaat bevindt, is het eigenlijk niet nodig om een thermostatische kraan te plaatsen. Vandaag bestaan er ook programmeerbare thermostatische kranen waarop je verschillende temperaturen op verschillende momenten van de dag kan instellen."
Nu, mijn persoonlijke situatie is als volgt:
1. ik heb een kamerthermostaat in de woonkamer
2. ik heb een 2de kamerthermostaat in de badkamer
3. ik heb op alle radiatoren een thermostatische kraan
Probleem: Als ik mijn thermostatische radiatorkranen open laat staan, dan wordt er niet verwarmd 's nachts, omdat de kamerthermostaten (zowel woonkamer als badkamer) op nachtmodus staan. Echter, 's morgens gaat enkel de badkamerthermostaat actief worden. De woonkamerthermostaat niet. Maar, doordat die badkamerthermostaat actief wordt, verwarmen ook mijn radiatoren in de woonkamer, omdat de badkamerthermostaat de CV ketel activeert.
Hoe kan ik dit best oplossen? Te meer, als ik in de woonkamer geen thermostatische radiatorkranen zou hebben, bemoeilijkt dat toch de oplossing voor dit probleem, of niet?
vriendelijke groeten,
David

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=f2f055a9889d02201753102e6df47725)