2

Noodverlichting

XavierVM
XavierVM
#Elektriciteit · 6 jaren geleden

Ik heb een GE LED Integrated Mariner in een evacuatiegang (https://tungsram.com/en/documents/GE-LED-Integrated-Mariner-EM-Installation-guide(1).pdf). Op dit moment wordt de armatuur effectief gebruikt als noodverlichting en werkt dus enkel op de geïntegreerde batterij wanneer de stroom wordt onderbroken. Er is me verteld dat deze armatuur ook kan worden aangesloten als "permanent licht", zodat deze steeds werkt, met of zonder stroom (zonder; zo lang de batterij meegaat uiteraard). Heeft er iemand een idee hoe deze verlichting moet worden aangesloten zodat deze permanent werkt? In de gebuiksaanwijzing (zie URL + bijgevoegde foto) zie ik dat er een manier moet zijn om de armatuur met drie draden aan te sluiten (plannetje 7b). Is dit de manier? L1 + L2 + N  (op dit moment werk ik dus enkel met L1 en N -> plannetje 4a). L2 moet volgens het plan worden aangesloten op "SWL". Iemand enig idee wat SWL is? Is dit gewoon een andere fase, zoals L1? Indien ja zou een simpele overbrugging van L1 naar L2 moeten volstaan? Ik check liever alvorens de boel verkeerd aan te sluiten...

Alvast bedankt!!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50964/schema-1---swl.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=fcb98dc9d4577d620cc77121904a63e6https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50964/schema-2---noodverlichting.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=b43eccff0340dedcaa93db53f19802b0

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
6 jaren geleden

Je moet L2 en L1 gewoon overbruggen of als je die lamp ook wil kunnen uitschakelen, een schakelaar tussen L1 en L2 

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Keuring van elektriciteit: alles over wettelijke eisen

Keuring van elektriciteit: alles over wettelijke eisen

Alles over de keuring van elektriciteit: wettelijke eisen, frequentie, kosten en waarom een elektrische keuring essentieel is voor je veiligheid.

Lees meer

Energieovernamedocument bij verhuis, verhuur, verkoop, scheiding of overlijden: dit moet je weten

Energieovernamedocument bij verhuis, verhuur, verkoop, scheiding of overlijden: dit moet je weten

Je energieleverancier inlichten bij verhuis, scheiding of overlijden? Ontdek hoe je de meterstanden doorgeeft met een energieovernamedocument.

Lees meer

Alles wat je moet weten over elektriciteit in je woning: van plan tot keuring

Alles wat je moet weten over elektriciteit in je woning: van plan tot keuring

Elektriciteit leggen? Ontdek tips voor je elektriciteitsplan, aansluiting, keuring, keuze van leverancier en hoe je kan besparen op je verbruik.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag