Vocht in gemeenschappelijke zijmuur bij de buren ter hoogte van aansluiting van mijn huis

3

Vocht in gemeenschappelijke zijmuur bij de buren ter hoogte van aansluiting van mijn huis

Lysens
Lysens
#Muren · 6 jaren geleden

1/ buur wil een infra rood dectectie laten uitvoeren omdat hij denkt dat het van mijn platdakaansluiting komt die lager begint dan zijn dak, is dit een betrouwbare detectie?

hij wil mij de helft laten betalen van de dectectie, is dit een gangbare  handelwijze?

2/ igv. waar kan ik een betrouwbare firma vinden en welk is de normale prijs ervan

3/ betaalt de verzekering ook de  dedectie als mijn dak de oorzaak zou zijn van de schade.

met vriendelijke groeten,

cecilialysens@gmail.com

Alle reacties

0
Aquavent
Aquavent
11 67 Andere professioneel
6 jaren geleden

Beste,

hij dient dit aan te geven aan zijn brandverzekering, indien de brandverzekering een lekdetectie wenst wordt deze door hem of zijn brandverzekering betaald. Indien er effectief een probleem is van uw kant kan u dit aangeven aan uw brandverzekering (lekdetectie betalen + gevolgschade buur) maar moet u wel zelf de nodige inspanning doen om het probleem te verhelpen (indien geen leiding)

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Inderdaad, geef het schadegeval aan bij uw verzekeraar tesamen met de gegevens van de verzekeraar

van uw buur. Indien de oorzaak bij uw dak ligt zal uw verzekeraar de schade bij uw buur vergoeden.

Hou er wel rekening mee dat in dat geval u een vrijstelling van +- 260€ zal aangerekend worden.

Is er bij u geen vochtschade te bespeuren op die plaats?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Ontdek de voordelen, prijs en handige tips om zelf je gevel een rustieke en authentieke uitstraling te geven.

Lees meer

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Op zoek naar een duurzame manier om je gevel te renoveren of te isoleren? Ontdek de voordelen en prijs van spuitkurk.

Lees meer

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb je vochtplekken, schimmel of condens? Ontdek hier hoe je vocht in huis herkent, oplost en voorkomt, zodat jij en je woning gezond blijven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag