Liggen deze dakpannen te ver over de dakgoot?

2

Liggen deze dakpannen te ver over de dakgoot?

Kuiper
Kuiper
#Dak · 6 jaren geleden

Goedendag, 

Graag zou ik willen weten of de afstand dakpan/goot voldoende is voor een goede afvoer van het regenwater. 

Ik mijn beleving stroomt het water bij een zware regenbui zo over de goot en had de goot verder uit de gevel geplaatst moeten worden. 

Alle reacties

0
NielsLD
NielsLD
1 2 Bouwer
6 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik als dakwerker zou toch  met mijn onderste pan hoger begonnen zijn! Het is toch ook de bedoeling moest er ooit bladeren in de goot terecht komen dat je de goot gemakkelijk kan uitkuisen met een klein borsteltje. Hier is dat onmogelijk! De dakwerker die dit gedaan heeft heeft gewoon naar zijn gemak gekeken. Hij zal de onderste pan diep in de goot gestoken hebben om boven met een volledige pan uit te komen in plaats van zijn bovenste pan een beetje af te slijpen! 

Mvg.

Op. Niels

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakbedekking voor hellende en platte daken: overzicht van materialen en prijzen

Dakbedekking voor hellende en platte daken: overzicht van materialen en prijzen

Welke dakbedekking past het best bij jouw woning? Ontdek alle materialen voor platte en hellende daken met hun voor- en nadelen en prijzen.

Lees meer

Wat kost een dakgoot?

Wat kost een dakgoot?

Dakgoten vind je in verschillende materialen, met elk hun troeven en nadelen. En uiteraard: een grote impact op de kostprijs. Wat kost dat nu eigenlijk?

Lees meer

Volledig overzicht van alle soorten daken: van hellend tot plat

Volledig overzicht van alle soorten daken: van hellend tot plat

Ontdek alle soorten daken en dakbedekking. Vergelijk prijzen, isolatie, voor- en nadelen en geschiktheid voor zonnepanelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag