Procent verlichting
Beste,
ik heb mijn verlichting zelf aangekocht aan de helft van de verkoopprijs maar had de elektricien een procentje beloofd omdat hij had helpen zoeken in het begin voor verlichting. Hoeveel zouden jullie geven?
Procent verlichting
Beste,
ik heb mijn verlichting zelf aangekocht aan de helft van de verkoopprijs maar had de elektricien een procentje beloofd omdat hij had helpen zoeken in het begin voor verlichting. Hoeveel zouden jullie geven?
k Zou mij eerder afvragen hoeveel je electricien je gaat vragen om die verlichting te installeren...
Als hij zonder factuur werkt zou je het aantal uren dat hij meegezocht heeft kunnen aanbieden. Hij kan natuurlijk “neen” zeggen.
Als hij op factuur werkt hangt het van de afspraken af. Bij werken in regie (uurtarief + materiaal) moet hij je wel werkbonnen laten ondertekenen om fair te kunnen factureren.
Iedereen zal daar verschillend over oordelen. Zelf zou ik in dat geval geneigd zijn om de winst in twee delen. Als een armatuur dus bijvoorbeeld normaal 100 € zou hebben gekocht en je hebt die voor 50 € kunnen kopen dan zou ik er aan denken om hiervoor 25 € aan de elektricien te betalen. Jij heb dan nog altijd een korting van 25 % en hij een commisie van 25 %

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!
Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Welke schakelaar kies je? Leer meer over soorten schakelaars, de prijs, de plaatsing en de verschillende designs.
Lees meer
Ontvang tips om energie besparen met 500, 5.000 of 10.000 euro. Verlaag je verbruik met advies van energie-expert Paul De Vylder.
Lees meer
Ontdek de verschillende soorten stopcontacten, samen met de prijs en tips voor het plaatsen van stopcontacten en het onderhoud.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen