Welk soort plat dak heb ik, hoe te isoleren

3

Welk soort plat dak heb ik, hoe te isoleren

Dakopbouw
Dakopbouw
#Dak · 6 jaren geleden

Beste,

Mijn stadswoning van de jaren 20 heeft een dak uit beton.B

Boven de beton is een luchtlaag van 40 -50 cm. Deze constructie is gemaakt van hout.

Het houten dak is fagewerkt met roofing. In het houten dak zijn ventilatiebuizen gemaakt.

Kan iemand me vertellen wat soort dak dit is en hoe ik best isoleer?

Is het bv mogelijk in de luchtlaag pur te spuiten?

Alvast bedankt, Serge 

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
6 jaren geleden

Beste,

Is die 50 cm bereikbaar als kruipruimte ? Zo ja dan zou je kunnen opteren om bijvoorbeeld op de betonvloer een isolatiemat van 20 cm minerale wol te leggen.

0
Dakopbouw
Dakopbouw
0 1 Verbouwer
6 jaren geleden

Beste Charel,

De ruimte van 50 cm is niet bereikbaar als kruipruimte.

Om het betonnen dak te berieken moet je een opening maken in de bestaande roofing.

groeten.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

In heel wat oude woningen zit er nog asbest. Hoe verwijder je dit kankerverwekkende materiaal zonder risico? Enkele tips om asbest te verwijderen.

Lees meer

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Alles over het groendak: voordelen, prijs, soorten, premies en hoe je het zelf of met een professional aanlegt. Ontdek onze tips.

Lees meer

Regenwater afvoeren begint met een goede regenpijp: dit moet je weten

Regenwater afvoeren begint met een goede regenpijp: dit moet je weten

Een regenpijp voert regenwater weg van je dak. Ontdek alles over materialen, de prijs, de plaatsing en het onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag