Vochtige fundering en plafond kruipkelder
Dag allemaal
Enkele dagen postte ik een bericht in verband met vocht in de badkamer.
https://forum.livios.be/nl/ruwbouw/vocht/vochtprobleem-of-verkoopspraatje
Ik heb besloten om vandaag zelf eens in de kruipruimte te gaan kijken, op zoek naar mogelijke oorzaken.
1. Ik zie dat aan de buitenmuren waar de stenen donkerder zijn tot aan waterkering dat er op het plafond van de kruipkelder condensdruppels zijn. Ook de fundering is op deze plaatsen nat. Moet ik mij hier zorgen over maken of is dit normaal? De ondergrond in de kruipkelder is wel droog en er staat ook geen water in, het zand voelt droog aan. De plekken bevinden zich aan noord en west kant.
2. Ik zie dat er op de plaats waar ik vochtaftekeningen zie op het bezetsel in badkamer ( ongeveer) een gat is in het plafond van de kelder, hier zat ooit een buis van de chauffage. Is het een goed idee om dit dicht te spuiten met PUR.
3. Ik zie dat er tussen de laatste steen van de fundering en het plafond van de kruipkelder een zwarte doek zit. IS dit dan de waterkering of is er nog 1tje boven?
4. Ik heb aluminiumfolie geplakt op de vochtplek in de badkamer om te kijken of er vocht uit de muur komt of dat er condens daar samenkomt. Is dit een goed idee?
Het is veel info maar ik heb zo stillaan het gevoel dat ik voor dure kosten sta.