Vervanging accumulatieverwarming
Wat is momenteel een goede en niet te dure oplossing om mijn elektrische verwarming te vervangen. Momenteel accumulatoren, oplading via nachttarief. Zijn er bepaalde merken die voorkeur genieten ?
Vervanging accumulatieverwarming
Wat is momenteel een goede en niet te dure oplossing om mijn elektrische verwarming te vervangen. Momenteel accumulatoren, oplading via nachttarief. Zijn er bepaalde merken die voorkeur genieten ?
Wil je oude accumulators vervangen door nieuwe of wil je veranderen van varwarmingssysteem?
Ik wil enkel 2 accumulatoren vervangen, gezien de andere nog dienst doen
Misschien hier eens lezen? Hier worden een aantal alternatieven voorgelegd:
Met uw antwoord ben ik zeker een stap verder in het maken van mijn keuze.
Is het soms mogelijk een richtprijs te geven voor het vervangen van 2 accumulatoren door een warmtepompinstallatie - lucht lucht systeem. Momenteel staan er 2 accumulatoren van 5 KW en 4 KW in de ruimte van 4m70 x 7m70.
Aangezien het over slechts 1 ruimte gaat, ga je met een mono split warmtepomp toekomen. Ik schat dat de richtprijs voor zo'n toestel tussen de 800€ en de 1.200€ ligt, afhankelijk van de opties die je wil (energiezuinig, geluidsniveau, ...).
Door uw antwoorden op mijn vragen heb ik meer duidelijkheid gekregen omtrent deze materie. Dank hiervoor.
Graag gedaan Linda.

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel
Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!
Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Download gratis onze airco-gids
Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Het onderhoud van je verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Ontdek hoe vaak je je stookolie- of gasketel moet laten controleren en wat de prijs is.
Lees meerVan slimme pelletkachels, stille warmtepompboilers tot energiezuinige radiatoren. Ontdek deze nieuwe verwarmingstoestellen voor je woning.
Lees meer
Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen