Huis indelen in 2 appartementen
Alle reacties
Je zal sowieso een bouwaanvraag moeten doen omdat je een funtiewijziging doet; twee wooneenheden ipv één. Je gaat dus een architect nodig hebben.
Alvorens die te contacteren zou ik dan eerst eens bij uw ambtenaar van ruimtelijke ordening al eens vragen of die uitbreiding naar twee woningen in de plaatselijke situatie wel kan toegestaan worden. Dat is namelijk niet altijd en overal het geval.
Als die mogelijkheid er is, dan kan je de rest met en via de architect bespreken.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen
Nu bouwen of renoveren? Profiteer van lagere prijzen, kortere wachttijden en premies vóór de bouwsector weer aantrekt!
Lees meer
Vast of variabel: welk energiecontract kies je dit najaar?
Energie-expert Maxime Sonkes vertelt welk energiecontract voordeliger is dit najaar. “Je kan tot 700 euro besparen.”
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen