Woning kopen in de huidige staat met zichtbare n verborgen gebreken zowel op de grond constructie
Zo heb ik compromis getekend bij makelaar. Nu blijkt dat er tss de verkoper en vorige eigenaar een gerechtsprocedure was gestart in opstelling ve een dading. Ik had geen weet hiervan toen ik de woning gekocht heb. Ik vroeg ook naar offertes en hoe was bewezen dat het probleem dat ik aan mijn huis heb ( vocht) maar een kleine vochtinfiltratie zou zijn want nu blijkt dat volledige kelder een probleem is van laterale vochtinfiltratie. Er waren salpeterzuren aanwezig en stelde die makelaar de vraag wat de problemen waren maar hij zei dat er enkel aan de trap vd kelder een kleine vochtinfiltratie was. Ook daarna eigenaar gezien en die zei mij hetzelfde. Ook vroeg ik of er ooit water in de kelder gestaan had en ook daarop antwoordde hij van niet. Nu blijkt in gerechtsexpertise dat er wel water was geweest doordat verkoper pomp verwijderd had. Raar vind ik dit. Er zijn 2 waterputten en hij had maar 1 pomp die hij telkens vd ene in de andere put plaatste als het grondwater steeg. Ik heb bij verhuis onmiddellijk een pomp bijgeplaatst. Wat stel ik vast dat het grondwater niet steeg door de pompen natuurlijk maar dat mijn muren kletsnat waren. We hebben de cementlaag verwijderd en zien grote gaten en scheuren in de muur. Lekdedectie laten doen en het blijkt om laterale infiltraties te gaan. Bij hevige regen komt het water naar binnen. Wie is er nu verantwoordelijk want blijkbaar was dit al een probleem tss de verkoper en de eigenaar daarvoor en is mij niks gezegd geweest.