2

Eiland of niet?

Katleen 1975
Katleen 1975
#Keuken · 6 jaren geleden

Hallo

Wíj zijn momenteel met onze nieuwbouw bezig. Nu twijfel ik of er een eiland in de keuken komt of niet. Onze keuken is 4m60 breed en 6m30 lang. In bijlage vinden jullie het plan. Er zou in die ruimte een kastenwand komen een eiland en een tafel. Er komt geen andere tafel meer in de zithoek. Het is een moderne woning met veel glas. Ik denk dat alleen een kastenwand en een grote eettafel ook mooi is maar iedereen heeft precies een eiland. Wat denken jullie? 

Alvast bedankt.

Katleen

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/52408/20190221192752.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=752c842f2a31d907099191d849a891d5

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5435 Andere professioneel
6 jaren geleden

Katleen,

Je moet zeker dat eiland niet doen omdat precies iedereen dat zo doet. 

Ieder doet dat volgens zijn eigen smaak en volgens zijn eigen praktische overwegingen.

Zelf zou ik, vermits het een open keuken betreft, ipv een eiland een schiereiland maken. Dus dat je maar langs één ruime kant (bergingkant?) tot in de kookruimte kan komen. Bovendien zou ik dan de voorkant van dat schiereiland van een verhoogje voorzien (zoals bij een cafétoog) zodat degene die in de keuken werkt wel overzicht houdt over de woonruimte en van daaruit ook gezien kan worden maar dat je vanuit de woonruimte niet voortdurend op de mogelijke wanorde achter de 'toog' kijkt. Als je die toogverhoging breed genoeg maakt kunnen daar spullen op gezet worden om door te geven naar de eetruimte bij het opdienen en vice versa bij het afruimen. Ook kunnen daarin aan de keukenkant stopkontakten, kastjes en/of een verticale dampkap verwerkt worden 

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 tips voor een betaalbare keuken

5 tips voor een betaalbare keuken

Voor een keuken heb je al snel een budget van 15.000 euro nodig. Ben je op zoek naar een betaalbare keuken? Met deze tips kan je de prijs drukken.

Lees meer

Hoe je bestaande keuken pimpen met 1.000 euro?

Hoe je bestaande keuken pimpen met 1.000 euro?

Geen budget voor een nieuwe keuken? We geven je zeven tips om je bestaande keuken te pimpen met slechts 1.000 euro.

Lees meer

Een kleine keuken: slimme ideeën en tips voor meer ruimtegevoel

Een kleine keuken: slimme ideeën en tips voor meer ruimtegevoel

Wil je de ruimte in een kleine keuken optimaal benutten? Met deze tips zorg je voor meer ruimtegevoel en haal je het maximale uit een kleine keuken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag