Vraag ivm isolatie buitengevel - isolatie dakoversteek
Hallo,
ik heb een vraag over ons verbouwproject.
Wij zijn bezig met het verbouwen van een bungalow.
Het platte dak werd reeds vernieuwd, er werd 14CM dakisolatie op de oude roofing geplaatst met hierbovenop EPDM. De oude dakrand werd afgetrokken en op de balken die het dak dragen werd een betonplexplaat gevezen om een nieuwe (hogere) dak rand te maken.
Nu zijn we aangekomen aan het verbouwen van de gevel, er is een binnenmuur - spouw - buitenmuur aanwezig, nog geen isolatie.
We denken om de buitenmuur af te breken, 20cm isolatie tegen de binnenmuur te plaatsen en hierop crepi te plaatsen. Er zijn hier reeds een aantal zaakvoerders voor langsgekomen, zij stellen voor om de nieuwe isolatie te plaatsen op de binnenmuur tot aan het terugkerend gedeelte van de dakrand (die er nu nog niet is!).
Mijn vraag : hoe moeten we het doen om het gedeelte achter de betonplex, vanaf het terugkerend gedeelte van de dakrand tot aan het onderdak te isoleren? (het witte blok op mijn afbeelding dakopbouw nieuwe toestand). De binnenmuur is niet doorgemetst tussen de verschillende dakbalken, dus tussen de dakbalken is er een opening rondom het huis. Dit zelf gaan toesteken met isolatieplaten lijkt mij een heel moeilijk werk en zal nooit volledig dicht zijn? (zie rode omtrek?)
Is eventueel het opspuiten van gans het witte gedeelte met isolatieschuim een optie? Er is hier wel geen dampscherm tussen de isolatie en de gaten tussen de houtenbalken (zijnde de binnenruimte).
Heeft hier iemand ervaring mee en wat is de beste oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!