Hoe een kruipkelder van 50 cm isoleren; toegang is er enkel via verluchtingsgaten?

5

Hoe een kruipkelder van 50 cm isoleren; toegang is er enkel via verluchtingsgaten?

Yvonne Bynens
Yvonne Bynens
#Isolatie · 6 jaren geleden

Het huis is van 1990. Er zijn aan beide zijde van het huis verluchtingsgaten. De koude komt via de vloer het hele huis binnen!

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
6 jaren geleden

Dan zal je toch eerst een toegang moeten maken van minstens 60 cm breed en 50 cm hoog. Ten eerste om er zelf in te kunnen en ten tweede om bijvoorbeeld isolatieplaten van 60 cm binnen te krijgen.

0
Benjamin1984
Benjamin1984
0 4 Verbouwer
6 jaren geleden

Dag Yvonne,

Heb je wat meer info over je vloeropbouw?

Zit je betonnen welfsels of houten balken?

Afhankelijk zijn er verschillende oplossingen.

0
Yvonne Bynens
Yvonne Bynens
0 1 Andere particulier
6 jaren geleden

De vloer is opgebouwd welfsels/chappe/keamische tegel.

Welke is de beste oplossing?

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Via de kruipruimte isolatie aanbrengen lijkt mij het meest aangewezen. Dus aan een zijde put + opening naar kruipruimte aanbrengen. Isolatiebedrijven eisen een minimale vrije hoogte van 80cm (moeten in meerdere lagen isolatie spuiten ).

Voor een doe-het-zelver zijn er enkele mogelijkheden. Denk best met xps-platen 120x60cm - 15cm dik (kan tegen vocht). 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Waar loopt het in de praktijk vaak fout bij het isoleren van de spouwmuur? Twee experts vertellen hoe je de meest gemaakte blunders kan vermijden.

Lees meer

Dakisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, materialen en prijs

Dakisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, materialen en prijs

Dakisolatie is de oplossing als je je ecologische voetafdruk wil verkleinen, je energiekosten wil verlagen of je woning comfortabeler wil maken.

Lees meer

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?

Om een plat dak na te isoleren, ga je best langs de buitenkant te werk. Dat kan via een warm dak of omgekeerd dak. Beiden hebben hun voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag