Roofing plat dak met terugkerend lekkageprobleem isoleren en waterdicht maken
beste
ik wil een geroofd plat dak van 35m dat bovendien moeilijk bereikbaar is (ingesloten op 7 m hoogte via buurdaken en werven) laten herstellen, lekvrij maken en isoleren, want momenteel niks aan geiosoleerd. isoleren langs buiten.
er is een schouw weggehaald en slecht gedicht, en samen met schade door werken (beschadigde stenen in plafond- het is een niet bepleisterd stenen gewelf) aanpalende werven is een lek in de hoek met de achterbouw (her)begonnen - insijpeling via de pur vd gedichte schouw, verbrokkeld plafond en voegen die niet meer in orde zijn. wellicht lek ook te wijten aan niet terugplaatsen van een loodslab in de overgang met het zadeldak tijdens de werken aan het aanpalende achterliggendebouw
bon. ik zoek een duurzame oplossing via VAKMANNEN (dus gene doe-het-zelf) voor het lek, uiteraard, en te isoleren bovenop de roofing en aanwerken aan de randen want er ligt sowieso hier daar lood. stomme is dat het dak 2J geleden geroofd werd, niet door mij, maar dus zonder isolatie en met de nodige mankementen blijkbaar
zou roofing, derbigum en bitumen hier beter zijn dan EPDM? scheelt dat werkelijk veel in prijs?
kan iemand een kleine vergelijking geven qua prijs?
en als de aannemer via het zadeldak langs voor moet gaanm betaal je dan extra voor kranten? of zou er toch een mogelijkheid zijn om met isolatie EN extra toplaag via naburige daken te gaan of kan dat niet wegens de omvang van de materialen?