Afwerken steile helling (dijkwand) met kasseien
Beste forumleden,
bekijk eens de foto's in bijlage aub. Het betreft hier de schuine dijkwand met kasseien en boordstenen ingegraven. Vooral boordstenen eigenlijk. Elke zomer heb ik vreselijk veel werk om het onkruid dat tussen de voegen (kattestaart, een hel) groeit te verwijderen. de foto is van in de winter, redelijk proper dus. Ik had dit graag opgelost door een bodembedekker te laten groeien of door in te voegen. Voor de begroeiing dacht ik aan iets à la klimop, maar dat groeit supersnel en ik vrees dat ik dan constant aan het bijsnoeien zal zijn. Iemand enig alternatief? De plant moet zich dus wel kunnen vasthechten op steen. Voor het invoegen vrees ik dat ingieten niet gaat lukken aangezien het té steil is... of bestaan daar trucjes voor? Graag jullie advies, ervaringen, tips, ideetjes... . Ik wil vooral weten waar niét aan te beginnen vooraleer het te laat is... . Het liefst zie ik een (mooie) bodembedekker verschijnen, ik heb geen moeite met een beetje tuinonderhoud maar ik ben geen full - time tuinman... :-). Ter info, de totale lengte is 38m, zo'n 3m hoog. Op de plaats van de palen staan nu bomen. Alvast bedankt!