Bouwinspectie reliefwijziging
Hallo iedereen
vraagje onlangs ben ik verhuisd naar onze nieuwbouw , het betreft een verkaveling van twee gronden waar we alletwee eigenaar van zijn .
onze bouw mocht 30cm boven het straatniveau gezet worden en de architect heeft uiteindelijk de vloerpas op 18cm genomen , het terras komt op hetzelfde niveau met Eurodals en we zakken dus de dikte 16cm naar gazon.deze zijn zo vergund.nu heb ik voor de tuin een architect genomen en die vroeg me de verkavelingsvoorschriften ,welke ik netjes doorstuurde.nu heeft een leuke buur anoniem klacht neergelegd omdat ik teelaarde moest aanvoeren om op niveau te komen.blijkbaar staat er een regeltje dat ik geen reliefwijziging mag doorvoeren.
gevolg na paar dagen bouwinspectie (in België geven ze voorrang aan zulke zaken i.p.v. echte criminelen te vervolgen)
wat die man verteld snap ik echt niet .de aannemer ruwbouw had al de grond afgevoerd en ook mijn teelaarde ,ook had hij meer afgegraven dan wat architect gerekend had nml60m3 i.p.v. 40
Mijn architect begon de discussie met te zeggen dat hij nooit anders geweten heeft dat de teelaarde en grond gebruikt word om aan te vullen maar volgens de bouwinspectie moet alle grond verplicht afgevoerd worden...ook mag er geen mm aangevoerd worden door de geen reliefwijziging toegestaan .nu vraag ik me af als ik geen teelaarde mag aanvoeren en er al de teelaarde afgehaald is hoe ik ooit gras zou kunnen zaaien op dode grond en aangezien er de teelaarde vanaf was heb je toch ook het reliëf gewijzigd want dan zou er 15cm minder liggen .ik heb dus al gebeld naar stedenbouw ,bouwinspectie ,grondbank, niemand die iets kan zeggen hoe ik het uiteindelijk had moeten doen.als iemand iets weet of ook in gelijkaardige situatie zat.
mvg