Verhoging wasplaats voor droogkast en wasmachine

17

Verhoging wasplaats voor droogkast en wasmachine

Renovateur13
Renovateur13
#Bouwpartners · 6 jaren geleden

ik wil in mijn wasplaats helft van vloer verhogen met 30 cm om apart platform te maken om droogkast en wasmachine op te zetten

oude/ondergrond vloer zijn tegels die op betonnenplaat zijn gelijmd die op poutrel liggen

ik dacht 2 ijzeren poutrels te steken in de muur en daar houten plaat op en tegels op lijmen.

mijn vraag is omdat wasmachines en droogkasten trillen bij droogzwieren, hoe kan ik best poutrel in muur vastmaken omdat door trillen geen scheuren ga krijgen en hoe kan ik best ruimte tussen houten plaat en oude vloer opvullen om geen akoustisch geluid te krijgen? 

MVG

Geert Weckx 

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Blijkbaar een onderwerp waar heel veel deskundigheid over bestaat. Een omgekeerde bak van 60cm  maken met dubbelle laag betonplexplaten van 22mm geeft ook een stabiel platform. 

Voorzie op het platform, hoe je het ook uitvoert, aan de vrije randen een kraagje zodat de wasmachine er niet af kan glijden tijdens het zwieren.

0
Kracors
Kracors
0 2 Bouwer
6 jaren geleden

Heyhey leuk plan maar ik zou zelfs opletten als ik me niet vergis bestaat de kans ook dat door de trillingen en het hout als ondergrond dat je tegels de hele tijd los komen... leuk alternatief zie foto :) 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/55479/screenshot20190821-163344facebook.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=79f7187b969bc279179c2f12f392cffb
0
Renovateur13
Renovateur13
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Allen, bedankt voor jullie input

0
TheresaGrant
TheresaGrant
0 3 Bouwer
3 jaren geleden

Een slim apparaat dat uw was kan drogen, zal onmisbaar zijn in uw huis. Of u naast een traditionele wasmachine een wasdroger koopt of kiest voor een 2-in-1 was-droogcombinatie, is aan u. Het hangt allemaal af van de hoeveelheid geld die u hebt, de grootte van uw huis, het aantal gezinsleden en uw eigen voorkeuren.

0
TheresaGrant
TheresaGrant
0 3 Bouwer
3 jaren geleden

Een omgekeerde bak met wat betonplexplaten lijkt me nogal een risico. Tijdens een wasmachine of https://www.populairproduct.nl/witgoed/products/category/2/wasdrogers/ droger kopen  kun je beter gelijk aan de verkoper vragen wat je wel of niet kunt gebruiken als ondergrond of onderstel. Een wasmachine of een droger is een zwaar apparaat wat tijdens het gebruik aardig beweegt en trilt. Daarom moet je het waterpas op een stabiele ondergrond zetten. Met een ongeschikt onderstel kun je niet alleen je wasmachine of droger beschadigen, maar ook je vloer. Zelf heb ik een wastoren voor mijn wasmachine en droger met een TÜV certificaat voor veiligheid.

0
Janaxis
Janaxis
8 68 Bouwer
3 jaren geleden

Hier gewoon de standaard ikea kasten, zo stond het ook in de Ikea showroom als voorbeeld.
Lage kasten (40cm) met keuken werkblad erop. Super content van, enkel een randje tegen eraf trillen moet ik er nog eens opschroeven ;)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag