Bouwovertreding garages
Naast mijn woning zijn garages gebouwd is zo'n 25 jaar geleden gebeurd. Het gaat om een hellende oprit met achterin 2 garages. Eén van deze garages grenst aan mijn woning. Nu kom ik te weten dat deze in bouwovertreding zijn! De garage langst mijn gevel moest eigenlijk over de volledige lengte van mijn gevel gebouwd zijn maar nu is het een oprit met achterin garages. Mijn gevel komt daardoor bloot te staan. Wat ik weet dat er vroeger aan mijn woning een gebouw grensde dat eigendom was van mijn woning. Het werd daarna in 2 aparte percelen verkocht. Mijn woning en het gebouw apart. Eigenaars hebben dit afgebroken en er dus een oprit met garages gebouwd ipv één garage over de volledige gevel en de andere mocht achterin geplaatst worden. Mijn huis werd in 2005 opgekocht en volledig verbouwd niet door mij maar andere eigenaar die het op zijn beurt verkocht heeft en van die eigenaar heb ik in 2017 de woning gekocht. Er waren aan die kant van de gevel en kelder ( deze bevindt zich onder het maaiveld) vochtproblemen toen ik het kocht. Wist ook toen niet van die bouwovertreding. Ik heb een lekdedectie laten uitvoeren en daaruit blijkt dat de garages de oorzaak zijn van probleem. Ten eerste door het afbreken van dat vroeger gebouw is mijn muur poreus en ten tweede door slecht aangelegde oprit ( deze is pas 5 jaar geleden geplaatst geweest) wie draait er nu op voor schade zowel binnen als buiten. Ik hoorde dat doordat mijn buitenmuur voor een groot deel bloot kwam te staan zij nu ook voor de isolatie moeten instaan maar ook voor de wateroverlast dat ik naar binnenkrijg. Wie weet hier meer over aub