Zonnepanelen teveel spanning
door het feit dat er in mijn omgeving veel zonnepalen liggen heb ik regelmatig een stilstand van de omvormer dus draait niet verder
dat maakt minder opbrengst
heeft nog iemand deze mizerie
dank
Zonnepanelen teveel spanning
door het feit dat er in mijn omgeving veel zonnepalen liggen heb ik regelmatig een stilstand van de omvormer dus draait niet verder
dat maakt minder opbrengst
heeft nog iemand deze mizerie
dank
Zelf heb ik dat probleem niet doch wat je kan proberen is overdag als de zon schijnt veel stroom te verbruiken om de spanning te laten zakken (bv electrische waterboiler) en aan de netbeheerder vragen of ze aanpassingen aan het distributienet willen/kunnen doen om de overspanning aan te pakken.
Als je 3-fasen hebt, kan je eens meten welke spanning er op elke fase zit.
Dan kan je eventueel uw zonnepanelen op de fase aansluiten die de minste spanning heeft.
Heb je de gegevens van je omvormer nagekeken, is de max. spanning daar aangepast. Anders even je installateur aanspreken, die zou in eerste instantie metingen kunnen doen en je omvormer aanpassen. Ten laatste zou je de DNB kunnen aanspreken, als de spanning op het netwerk waar je woont kan aangepast worden zijn ze bereidt van deze eventueel aan te passen. Heb je al bij je buren gevraagd of zij ook last hebben?
&ré
Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids
Ontdek alles over duurzame verwarming, energie-efficiëntie en handige checklists voor jouw perfecte warmtepomp. Gratis te downloaden en boordevol tips!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Actieve vs. passieve koeling, werking, soorten, gebruikskost en de prijs van koelen met een warmtepomp: Livios zet alles voor jou op een rijtje
Lees meerVerlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.
Lees meerHoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen